Borås Prideparad hittar nya vägar

Borås Prideparad hittar nya vägar

Lördagen den 29 juni går Borås Prideparad av stapeln för fjärde året i rad.

Den startar klockan 18 i Knalleland och tar sig in mot Stadsparken där den avslutas. På scen i parken framträder Sebastian Walldén klockan 19:30 efter dragshowartisten Dj Gretchen.

2017 beräknades uppåt 2 500–3 000 deltagare i paraden, i år vill projektledare Daniel Karlsson se fler:

– Vi ser tyvärr ett ökat motstånd och hat mot HBTQIA-personer, såväl i Sverige som i resten av Europa. Det känns viktigare än någonsin att visa att vi står upp mot detta och jag hoppas att så många som möjligt går med.

Den sista anmälningsdagen är 23 juni för organisationer, föreningar och kompisgäng som vill ha ett eget ekipage. För allmänheten gäller bara att medverka.

Kontakt för mer information
Tulay Orre, programansvarig, 0705543999