Brasilianske street art konstnären Kobra senaste tillskottet till No Limit Borås

Det är med stor glädje vi kan berätta om No Limit Borås senaste tillskott. Brasilianske Eduardo Kobra har slagit världen med häpnad med sina kaleidoskopliknande och mycket detaljrika och färgstarka muralmålningar. Nu kommer han för första gången till Sverige.

- Det här känns otroligt kul och jag är mycket stolt över att vi kan presentera Kobra som en av konstnärerna för No Limit Street Art Borås. Kobras verk är verkligen häpnadsväckande och dessutom ger de ofta väldigt starka avtryck eftersom han har som vana att avbilda kända personligheter i sina verk. Vi har under en tid försökt hitta möjligheter att få hit honom och nu har han till slut tackat ja, säger Stina Hallhagen, projektledare för No Limit Borås.

Kobra blir ett starkt tillskott till den redan heta uppställningen konstnärer och nu med bara en dryg månad kvar till evenemanget börjar intresset öka och kringarrangemangen falla på plats.

- Det känns jättebra, det blir en mängd arrangemang kopplade till No Limit. Filmvisning av Banksys ”Exit trough the gift shop”, vernissage och utställningar med Appear37 och IOH, fotoworkshop kring street art foto och mycket mycket mer. Dessutom kommer det bli en härlig invigning på Textile Fashion Center under torsdagskvällen, men där vill jag gärna hålla på detaljerna ett tag till, fortsätter Hallhagen.

No Limits curator Shai Dahan är precis hemkommen från en egen galleriutställning i Los Angeles och ser Kobra som ett välkommet tillskott bland konstnärerna.

- Jag vill inte vikta en konstnär mot en annan, men Kobra är ett just nu väldigt starkt namn i Street Art världen. Vi har många väldigt starka namn, flera riktigt stora väggar och No Limit kommer bli en fantastisk upplevelse för så väl konstnärer, besökare och fastighetsägare som kommer ge avtryck i Borås för många år framåt, säger Shai Dahan.

Stina Hallhagen, projektledare BoråsBorås AB, 0734-415 36 59