Elfsborgs A-lag firar Borås födelsedag på Stora torget den 29 juni

Elfsborgs A-lag firar Borås födelsedag på Stora torget den 29 juni

I samband med Borås födelsedag den 29 juni kan alla som vill ta chansen att lira med IF Elfsborgs A-lag på Stora torget. Programpunkten är en del av ett gediget program, där hållbarhet är temat för dagen.

Det går bra för IF Elfsborg i Allsvenskan, med vinst efter vinst i bagaget och en serieledning i sikte. Men utöver att prestera på plan har föreningen även ett annat fokus – att verka för ett bättre, mer inkluderande samhälle med stort fokus på social hållbarhet.

- Vi i IF Elfsborg är oerhört stolta över att vara en viktig del av det stora arbete som går under namnet Socialt hållbart Borås där vi bidrar med olika insatser och projekt som bygger på samverkan mellan olika partners. Vi bygger vår verksamhet precis så som vi gör på fotbollsplanen, vi länkar ihop föreningen, näringslivet och offentliga sektorn för ett gemensamt mål och det är att Borås förblir en trygg stad att leva och bo i, säger Vedad Aganovic, ansvarig för social hållbarhet IF Elfsborg.

Mellan klockan 16.00-18.00 är Elfsborgs A-lag på plats för att möta barn och ungdomar för att lira och ha kul. Givetvis är dock alla åldrar välkomna att delta.

- Imorgon är vi på plats med spelare från dam och herrlag där vi ska ”lira” boll och mingla med våra unga supportrar. Vi vill med vår närvaro fortsätta bygga vidare på Elfsborgs-kulturen i staden samt visa oss som goda förebilder där fair play och kompisskap är något som vi kommer ha fokus på, säger Vedad Aganovic.

Spelarna som närvarar (med reservation för förändringar).

Herr
Jeppe Okkels
Alexander Bernhardhsson
Gottfrid Rapp
Emmanuel Boateng
André Römer
Niklas Hult
Besfort Zeneli
Ahmed Qasem
Timothy Noor Ouma
Buhari Ibrahim
Michael Baidoo
Hakon Valdimarson
Melker Uppenberg.

Dam
Evelina Brink
Vanessa Lopez
Mathilda Ståhlbom Karlsson

Om Borås födelsedag den 29 juni
Den 29 juni fyller Borås 402 år. Det firas med aktiviteter och underhållning för alla åldrar. Temat för dagen är hållbarhet – vi kan alla hjälpas åt och bidra till att Borås ska leva mycket längre. På programmet finns bland annat korandet av Årets Boråsambassadör, musikunderhållning, invigning av Borås Pride, picknick för alla var man vill under dagen och kvällen och aktiviteter, lek, föreläsningar och idrott kopplat till hållbarhet. Firandet arrangeras av Borås TME i samarbete med en rad aktörer.

Se hela födelsedagens program på boras.com