Galleri Galej – en fest för dig som gillar konst!

Galleri Galej – en fest för dig som gillar konst!

Lördagen den 18 september bjuder museer och gallerier i Borås upp till galej. Nio olika aktörer har förlängda öppettider under dagen och satsar extra på att visa upp sin konst i en festlig inramning. I år har också några av stadens restauranger Galleri galej-erbjudanden till hungriga konstbesökare.

Genom Borås Art Biennial, No Limit och stadens museer och gallerier skapas här en kulturell helhet av internationella mått.

– Konsten finns alltid närvarande i Borås. Den här helgen vill vi uppmärksamma det lite extra och underlätta för människor att ta sig runt till flera av de nio aktörer som ingår i galejet. Skyttelbuss kommer gå mellan aktörerna, så har man ont om tid eller inte hittar så bra i Borås är det här ett väldigt bra tillfälle att maximera sin konstupplevelse, säger Marita Curran som är projektledare på Borås TME.

På webbplatsen boras.com/stadensomgalleri hittar besökaren information om evenemanget, om museer och gallerier samt om aktuella och kommande utställningar tillsammans med information om guidningar som fördjupar och förstärker upplevelsen.

Museer och gallerier som medverkar: