Gina Tricot Grand Prix Dressage lockar sverigeeliten till Borås

Gina Tricot Grand Prix Dressage lockar sverigeeliten till Borås

Efter sex år som en av Sveriges främsta arrangörer för hopptävlingar bjuds nu dressyren in till Borås Ridhus under Gina Tricot Grand Prix. Sex seniorer, U25 ryttare och ungdomsryttare får chansen att rida om en total prispott på 200 000 kronor.

Intresset för tävlingen har varit stort och vi kan stolt presentera de sex seniorer som kommer att göra upp om prispengarna under Gina Tricot Grand Prix. Charlotte Haid- Bondergaard, Per Sandgaard, Jeanna Högberg, Mads Hendeliowitz, Emelie Brolin och Johanna Due Boje.

- Vi är otroligt nöjda med den gruppen av seniorryttare som startar. Det är en blandning av både erfarna ekipage samt några yngre obeprövade kombinationer. Dessutom kommer vi få se ett par unga hästar som är i början av sin karriär på den absoluta toppnivån. Säger Carl Hedin, pressansvarig för Gina Tricot Grand Prix Dressage.

De sex seniorerna rider FEI Grand Prix på torsdagen och FEI Grand Prix Kür på fredagen. Dessutom kommer vinnaren från küren gå vidare till lördagens superfinal där de möter vinnarna från de två andra ålderskategorierna, unga ryttare och U25.

- Jag är väldigt glad över att ha blivit inbjuden till tävlingarna i Borås! Jag har under många år hört att det är en av Sveriges bästa hopptävlingar och jag tycker det är fantastiskt roligt att vi dressyrryttare också får möjligheten att uppleva den unika atmosfären under Gina Tricot Grand Prix. Jag ser naturligtvis mycket fram emot att själv få tävla men det är också viktigt för svensk dressyr, våra hästägare och sponsorer att vi får fler arrangemang på den här nivån, säger Per Sandgaard.

Sara Johansson, sportchef & pressansvarig, 070-969 63 62
Helen Hagström, tävlingsledare, 070-565 64 62