Nationellt möte inom lärplattformen PING PONG till Borås

Nationellt möte inom lärplattformen PING PONG till Borås

Den 13-14 maj hålls det nationella mötet PAUG-träffen på Högskolan i Borås. Mötet lockar ca 65 personer från hela Sverige som idag är användare av systemet. Kvällens middag hålls på Torpa Stenhus i kombination med guidad visning.

– Högskolan i Borås ser fram emot att den 13-14 maj vara arrangör för vårens PAUG-träff, PING PONG Användar- och UtvecklingsGrupp. PING PONG-användare från hela Sverige kommer att under dagarna att träffas för utbyte av erfarenheter och diskutera utveckling av lärplattformen PING PONG tillsammans med företaget Ping Pong AB. PING PONG har en stark förankring i Västsverige, inte bara med Högskolan i Borås och Borås Stad utan det används även av Göteborgs universitet, Chalmers tekniska högskola, Göteborgs stad och Västra Götalandsregionen säger Anita Eklöf på Högskolan i Borås som tagit initiativet till att mötet förläggs i Borås.

– Vi är glada att välkomna ytterligare ett nationellt roterande möte till Borås. Varje gång vi får möjlighet att visa upp vår stad och bidra till kunskapsöverföring ger detta mycket tillbaka till vår stad och våra invånare, säger Anna Lilja på Borås Convention Bureau.

Paug - PING PONG Användar- och Utvecklingsgrupp - är ett intresseforum för samverkan och pedagogisk utveckling av lärplattformen PING PONG. Intressenter är systemansvariga, lärare och IKT-pedagoger m fl från universitet, högskolor, kommuner och andra organisationer i Sverige som använder lärplattformen. "PING PONG är ett komplett system för administration, produktion, genomförande och analys av utbildningsaktiviteter med webbstöd."

För mer information
Anita Eklöf Högskolan i Borås Bibliotek och läranderesurser Centrum för lärande och undervisning 033-435 47 34
Anna Lilja Borås Convention Bureau 0734-15 36 58