Boråshallen förbereds med golvläggning inför Champions Cup

Nu riktas innebandyvärldens blickar mot Borås

Helgen den 30 september-2 oktober möts världens bästa klubblag i innebandy i Borås. Champions Cup korar mästarlag på dam- och herrsidan och många av världens fixstjärnor finns på plats i Boråshallen.

Turneringen spelas med tolv lag över tre dagar och inkluderar ligasegrarna från Sverige, Finland, Tjeckien och Schweiz, därutöver har värdnationen ytterligare två lag (ett dam och ett herr) som wild cards. De sista två lagen har kvalificerat sig genom vinst i Eurofloorball Cup, därav representation från Norge och Ryssland.

- Vi är i fas med alla förberedelser, även om det så klart är otroligt intensivt så här dagarna innan evenemanget startar på allvar. I natt rullades golvet ut i Boråshallen och nu på morgonen och förmiddagen finjusteras allt innan det sätts fast ordentligt. Hallen genomgår just nu en ganska omfattande ”make over” och inom kort är vi redo att ta emot spelare och åskådare, säger Tobias Linderoth, projektledare för Champions Cup.

- Det känns på något sätt lite overkligt att det är dags nu. Vi har förberett evenemanget under lång tid och nu kommer världens bästa innebandylag till Borås. Jag hoppas och tror att Boråsare och tillresande verkligen tar chansen nu att se idrott på högsta internationella elitnivå och att alla får en mycket positiv upplevelse av evenemanget och Borås, säger Marita Curran, projektledare BoråsBorås TME AB.

- Nu är det raksträcka och allt det roliga kvar. Det ställs höga krav på den lokala arrangörsföreningen och förberedelserna kräver ett otroligt engagemang från medlemmarna. Alla har verkligen ställt upp på ett enastående sätt och nu gör vi det här till en riktig innebandyfest tillsammans, säger Peter Axelsson, Fristad GoIF.

Spelschema

30 september
kl 10.00, kvartsfinal 2 damer: Vitkovice-Nauka
kl 13.00, kvartsfinal 2 herrar: Chodov-Greåker
kl 16.10, kvartsfinal 1 damer: Piranha Chur-IKSU
kl 19.30, kvartsfinal 1 herrar: GC Zurich-Pixbo Wallenstam

1 oktober
kl 09.30, semifinal 1 damer: Classic-vinnaren i kvartsfinal 1
kl 12.30, semifinal 2 damer: Pixbo Wallenstam-vinnaren i kvartsfinal 2
kl 15.30, semifinal 2 herrar: Storvreta-vinnaren i kvartsfinal 2
kl 18.30, semifinal 1 herrar: Classic-vinnaren i kvartsfinal 1
kl 21.00, match om femteplats herrar: förloraren i kvartsfinal 1-förloraren i kvartsfinal 2

2 oktober
kl 08.15, match om femteplats damer: förloraren i kvartsfinal 1-förloraren i kvartsfinal 2
kl 11.00, final damer, vinnaren i semifinal 1-vinnaren i semifinal 2
kl 13.45, final herrar, vinnaren i semifinal 1-vinnaren i semifinal 2

Biljetter
Genom ticketmaster.se samt på Borås Turistbyrå. Biljetter kan även köpas i entrén under matchdagarna, men vi rekommenderar förköp för att undvika köbildning.

Media
Kontakta Svensk Innebandys presschef Sebastian Nurmi, 070-734 78 82. Ackreditering för pressrepresentanter kan lösas på plats i Boråshallen.

Information om lagen, nyckelspelare och massor av annat matnyttigt hittar du på floorballchampionscup.eu samt i det officiella programbladet

Tobias Linderoth, projektledare Svensk Innebandy, 070-342 00 25
Marita Curran, projektledare BoråsBorås TME AB, 0734-32 75 04