Nya boras.com bygger på känsla och flexibilitet

Nya boras.com bygger på känsla och flexibilitet

Idag lanserar vi en ny plattform för boras.com, som är den officiella besökssajten för Borås. Det är en omfattande uppdatering såväl utseendemässigt som tekniskt.

-En destinations digitala närvaro är en nyckelfaktor i dag och att erbjuda boende, besökare och gäster i staden en modern webbplats är en viktig del i vårt arbete för att stärka Borås, säger Helena Alcenius, VD BoråsBorås AB.

Den nya plattformen för boras.com bygger i grunden på öppen källkod och är helt responsiv, d v s att formen anpassar sig efter om användaren surfar via dator, mobiltelefon eller surfplatta. Besökaren kan använda GPS-positionering i sin enhet för att hitta evenemang, sevärdheter eller restauranger i närheten.

-Vi har jobbat för att besökarupplevelsen ska bli bättre, snyggare och mer informativ. Mer visuellt, mer känsla och betydligt större bildutsnitt än tidigare. Vi arbetar aktivt med att kommunicera Borås i flertalet digitala kanaler, men boras.com kommer även fortsatt att vara navet i vår digitala kommunikation, säger Anders Kihl som ansvarar för marknadsföringen i de digitala medierna.

Nya boras.com lanseras den 18 juni för att möta och förbereda oss för bland annat de över 20.000 gästerna till O-Ringen i sommar. Turistaktörer, butiker, restauranger m m kan själva presentera sin verksamheter, helt kostnadsfritt, på boras.com och administrera innehåll i form av verksamheter, erbjudanden och evenemang.

- En modern webbplats ska vara dynamisk och utvecklas med tiden. Den nya formen hoppas vi ska ge en bättre bild av vår fantastiska stad och plattformen erbjuder mycket större möjligheter för oss att visa upp det på ett attraktivt sätt, fortsätter Anders Kihl.

Anders Kihl, marknadsförare digitala medier, BoråsBorås AB, 0734-15 32 04
Helena Ransjö Alcenius, VD BoråsBorås AB 0705-41 54 44