Rydell & Quick tillbaka på Sommartorsdagarna® 2019 – 1 augusti

Rydell & Quick tillbaka på Sommartorsdagarna® 2019 – 1 augusti

Vi närmar oss slutet av sommaren och den näst sista av Sommartorsdagarna®, då kommer äntligen Sommartorsdagarnas stora publikfavoriter Rydell & Quick tillbaka.

Rydell & Quick kommer som vanligt att bjuda oss på en spektakulär scenshow med dubbla trummisar, fantastisk publikkontakt och såklart Malins saxofon.

”Det ska bli otroligt kul att få förtroendet att komma tillbaka till Stora Torget i Borås efter 5 års uppehåll. Det blir 18:e gången vi besöker Sommartorsdagarna och det ska showas rejält i Borås, det kan vi lova.” säger Christer.

Det kommer bli en nyproducerad show med en blandning av modern musik, eget material och rock och allt producerat med ljud, ljus, rök & effekter av yppersta kvalitet. Det är för livespelningarna de lever och Rydell & Quick håller sin publik varmt om hjärtat.

”Det är den som utgör basen för hela vårt liv - det liv som vi valt att tillbringa ute på turné mer än 200 dagar om året” säger Malin Quick - sångerska och saxofonist.

Vi är säkra på att det är ett grymt taggat band vi kommer att få möta på scenen i augusti och enligt Christer kommer det som vanligt att bli en och annan överraskning från scenen och har vi tur så kan det också bli en låt som ska släppas till sommaren. ”Ja, det stämmer” säger Christer – ”vi skall strax in i studio och påbörja inspelning av material, sedan får vi se när det blir release. Men självklart kommer vi även att spela material från våra två tidigare album och blanda upp detta med andra artisters låtar, som vanligt tolkade och arrangerade på vårt eget sätt. Vi är så grymt taggade för ett gig på hemmaplan då vi normalt ligger ganska lågt här med offentliga gig och mest gör stora företagsevent i området.”

P4 Sjuhärad möter lokala artister
Under fyra av Sommartorsdagarna® 2018 möter P4 Sjuhärad några av traktens mest intressanta och lovande artister på scenen på Stora Torget. Det bjuds på livemusik och samtal om livet som musiker, om drivkrafter, förebilder och tankar om framtiden. Intervjuar gör Sara Nygren. P4 Möter ser du torsdagarna 11, 18, 25 juli och 1 augusti kl. 20.00.

Sommartorsdagarnas innehåll:
18.00 Barnunderhållning – program släpps 16 maj
19.00 Lokalt förband - program släpps 2 maj
20.00 P4 Sjuhärad möter lokala artister
21.00 Huvudartist: Rydell & Quick
21.00 Dansband - program släpps 18 april

Vi har skapat en spotifylista där du kan lyssna till de 2 mest populära låtarna för varje artist, den fylls på efterhand som respektive artist har releasats, lyssna på alla artister här.

Arrangör
Det är staden och näringslivet som gemensam bjuder på Sommartorsdagarna® i Borås. Sommartorsdagarna® startades 1989 och har sedan dess arrangerats av centrumbolaget Borås City. Sedan 2010 är det kommunala destinationsbolaget Borås TME medfinansiärer.

Lisa Statham, cityledare/ansvarig arrangör, Borås City, 0706-49 88 02
Helena Alcenius, vd Borås TME, 0705-41 54 44

Mer om huvudartisterna - Sommartorsdagarna® 1 augusti 2019
Rydell & Quick

Rydell & Quick är idag Sveriges mest turnérande rockproduktion - idag det enda i sitt slag som turnérar för fullt med stor egen produktion, crew och transporter.

Bandet åker med 20 ton utrustning och har 8 helårsanställda som arbetar med turnéverksamheten.

Malin Quick och Christer Rydell är gruppens grundare och frontfigurer och bandet har bla en saxofonist och två trummisar.

Rydell & Quick är helsponsrade av bla. Volvo Trucks.

Rydell & Quick gör mellan 150-250 event om året och ses av ca.1.7 miljoner människor varje år.

Har gjort 5 400 konserter och satt över 70 publikrekord.

Är bokade för spelningar två år framåt.

Har släppt två album med eget material

R.O.C.K.O.H.O.L.I.C 2006

R.O.A.D.T.R.I.P. 2013

R.O.A.D.T.R.I.P gick rakt in på 3:e plats på Svenska Topplistan och låg 20 veckor på Sverige Top20.

Låten All In Like A Rockstar blev 1:a i Sverige på iTunes Rock

Spelat 80 000 låtar live