Sabina Ddumba inleder Sommartorsdagarna® den 29 juni

Sabina Ddumba inleder Sommartorsdagarna® den 29 juni

Den 29 juni är det äntligen premiär för årets Sommartorsdagar och Sommartorsdagarna® 2017 inleds med en artist av högsta rang då vi på scen har glädjen att presentera ingen mindre än Sabina Ddumba. Vi kommer att inleda kvällen med barnunderhållning på stora scenen, Sommarchansen med BT kommer att vara med hela eftermiddagen/kvällen och självklart har vi även i år både lokala förband på stora scenen och välkända dansband i Stadsparken.

Sommartorsdagarnas innehåll:
18.00 Barnunderhållning – program släpps 18 maj
19.00 Sommarchansen med BT
20.00 Förband – program släpps 4 maj
21.00 Huvudartist: Sabina Ddumba
21.00 Dansband - program släpps 12 april
22.00 Torsdagsallén på Hemgården – musik av unga för unga - band släpps senare i vår
24.00 Huvudartist på Grands Nattklubb

Arrangör
Det är staden och näringslivet som gemensam bjuder på Sommartorsdagarna® i Borås. Sommartorsdagarna® startades 1989 och har sedan dess arrangerats av centrumbolaget Borås City. Sedan 2010 är det kommunala destinationsbolaget Borås TME medfinansiärer.

Lisa Statham, cityledare/ansvarig arrangör, Borås City, 0706-49 88 02
Helena Alcenius, vd Borås TME, 0705-41 54 44

Mer om kvällens huvudartist - Sommartorsdagarna® 29 juni 2017

Sabina Ddumba
Sabina Ddumba släppte år 2015 hitsinglarna ”Effortless” och ”Not Too Young” med vilka hon belönades en Grammis och P3-guldpris för Årets Nykomling 2016. Samma år turnérade hon även runt Norden och fick ett erkännande som en liveartist av rang. I oktober 2016 kom sedan hennes hett efterlängtade debutalbum Homeward Bound som fick kritikerna att jubla. Jan Gradvall kallade det ”Årets Klokaste Album” och Nöjesguiden skriver att ”Sabinas aura av världsvan vishet genomsyrar stora delar av albumet.”

Hon har på Homeward Bound samarbetat med flera stora producenter såsom LunchMoney (Nicki Minaj, Twenty One Pilots), producentkollektivet Wolf Cousins (Ariana Grande, Jennifer Lopez, Taylor Swift), Nick Ruth (Wiz Khalifa, Zara Larsson, Nick Jonas) och MNEK för att nämna några.

Med detta kritikerrosade album i bagaget åker Ddumba på en omfattande vårturné 2017, med namnet Homeward Bound Tour.

”Studion är kul, PR- arbetet är kul, men … Jag gör allt detta för att få spela live och möta publiken. Jag har som roligast när jag står på scen och jag älskar att spela live. Jag har fullt band med mig och jag satsar allt på min liveshow. Nu har jag äntligen släppt mitt debutalbum och jag längtar att få spela mina låtar för er.” säger Sabina.