Sommartorsdagarna® 2013

Sommartorsdagarna® 2013

För tjugofjärde året i rad bjuds boråsare och besökare på gratis konserter med Sveriges artistelit på Stora Torget i Borås. Sommartorsdagarna® startar med ett band med lokal anknytning och avslutas med några av världens stora rockartister. Däremellan bjuder vi på både pop, högaktuella nykomlingar, melodifestivalartister och rutinerade svenska rockare. Årets nyhet är att Sommartorsdagarna® på Stora Torget börjar redan kl. 18 med något för våra yngsta besökare.

Sommartorsdagarnas® huvudartister 2013 är

• 27 juni - State of Drama
  • 4 juli - Ulrik Munther
  • 11 juli - Linnea Henriksson
  • 18 juli - RRH (Rickfors/Ronander/Hylander)
  • 25 juli - Icona Pop
  • 1 augusti - Huvudartist ej klar vid pressläggning
  • 8 augusti - LEDGENDS – Voices of Rock

- Det är mycket glädjande att Sommartorsdagarna® 2013 kommer att börja kl.18 med en programpunkt för de unga besökarna. AB Bostäder fyller i år 90 år och med anledning av det blev vi kontaktade av fastighetsbolaget som uttryckte önskemål om att få fira sin födelsedag med alla Boråsare. Vi har ju velat utöka Sommartorsdagarna® med just en programpunkt för de yngsta och i år blir det möjligt tack var detta fina samarbete med AB Bostäder, säger Anette McVey, Cityledare.

På dansbanan i Stadsparken arrangeras som tidigare år dans med välkända dansband.

Sommartorsdagarnas® dansband 2013 är:

• 27 juni - Chiquita
  • 4 juli - Bengt Hennings
  • 11 juli - Date
  • 18 juli - Titanix
  • 25 juli - Fernandoz
  • 1 augusti - Framed
  • 8 augusti - Per Håkans

Sommartorsdagarna® innehåller:
18.00 Barnaktivitet
19.00 Lokala förband
20.00 Svensktoppen nästa! – Artistjakt arrangerad av Sveriges Radio P4 Sjuhärad
21.00 Huvudartist
21.00 Dansband i Stadsparken
22.00 Torsdagsallén - ung lokal musik på Hemgården

Butikerna har öppet till 21

Sommartorsdagarna® arrangeras av Borås City och BoråsBorås Det är butiker, restauranger och näringslivet i centrala Borås som tillsammans med sponsorer gör det möjligt att bjuda Boråsare och besökare på ett av Sveriges största gratisnöjen.

Anette McVey, cityledare Borås City, 0708-468838
Helena Ransjö Alcenius, VD BoråsBorås TME AB, 0705-4154 44