Team Sportia väljer Åhaga och Borås 2013

Team Sportia väljer Åhaga och Borås 2013

Åhaga och Borås har valts ut som ny destination för Team Sportias samtliga återförsäljarmässor under 2013. Detta innebär ca 400 nya besökare under varje mässa – totalt fyra under året. Första mässan går av stapeln i slutet av januari 2013.

Tema Sportia har tidigare huserat i egna mässlokaler intill huvudkontoret i Mölnlycke. Efter sommaren 2012 tog Team Sportias VD Fredrik Andreasson beslutet om att förlägga mässorna i nya lokaler.

- Vi ser verkligen fram emot att kunna välkomna våra återförsäljare från hela Sverige till Åhaga och Borås. Åhaga är en unik och vacker lokal som kommer att kunna fylla våra behov under mässdagarna, säger Fredrik Andreasson.

- Vi är glada att kunna välkomna mässorna och Team Sportia till Åhaga. Med kort varsel har vi lyckats bereda plats i våra lokaler under de datum som gör sig gällande för mässorna. Självklart siktar vi på att kunna välkomna Team Sportia även under 2014 och kommande år, menar Jonas Törndahl verksamhetschef Åhaga.

Mässorna pågår under längre perioder vilket innebär ett plus för inkvarteringsstatistiken i Borås. Även butiker, restaurang och besöksanläggningar i staden kommer att kunna locka tills sig nya besökare.

- Mässorna innebär potentiellt stora intäkter som vi hoppas skall komma både näringsliv och staden till nytta. Att Åhaga i samarbete med BoråsBorås AB arbetat för och lyckats välkomna mässorna ser vi därför mycket positivt på, menar Ulf Olsson, kommunstyrelsens ordförande Borås Stad.

Mässorna kommer att äga rum under januari, mars, augusti och september 2013.

För mer information kontakta gärna:
Fredrik Andreasson, VD Team Sportia 0730-551043
Jonas Törndahl, verksamhetschef Åhaga 0705-298120