Traditional lace turns to art through NeSpoon during No Limit Street Art

Traditional lace turns to art through NeSpoon during No Limit Street Art

NeSpoon create works somewhere between street art, pottery, painting, sculptures and jewelry. She would like to make positive art and to deal with positive emotions.

Most of her work consists of prints of traditional laces, made in clay or painted on the walls. She gets the inspiration from hand made laces, made by the folk artists, which containes an aesthetic code, deeply embedded in every culture. Symmetry, some kind of order and harmony is part of every lace and according to NeSpoon that´s what we all seek for, instinctively.

- NeSpoons art challenges my brain, and i really do understand the sense of inner peace she says that the making of this pieces bestows her. The patterns got a depth and three dimensional feeling fooling your brain to believe it´s a gigantic table cloth that you´ll be able to pick off the wall. She´s a multi-faceted artist mastering so many art techniques making me envious of her amplitude, says Shai Dahan, curator of No Limit Street Art.

- At first sight of NeSpoons art I knew instinctively that I wanted her in the line up of No Limit 2017. The veracity and details in her pieces are really amazing. Although it´s almost always made out of black and white, which can be quite hard the artwork feels warm and breathes tranquility, says Stina Hallhagen, project manager.

No Limit is an outdoor art event inviting artists from around the world to participate in turning the public space into an outdoor gallery. The event is about all kinds of street art, from large scale murals to street art sculptures and installations. No Limit first saw the world in September 2014, 2015 we did it again and now the festival have become a biennial event. A warm welcome to Borås, Sweden 3-10th of September 2017.

Artists line up will be revealed continously from now on - stay tuned for further artists and more information.

More information about NeSpoon
behance.net/nespoon
facebook.com/nespoon.polska
instagram.com/nes.poon

More information about No Limit:
nolimitboras.com
Stina Hallhagen, project manager, 0734-32 75 05
Shai Dahan, curator, 072-174 85 85

Traditionell spets blir gigantisk konst genom NeSpoon under No Limit Street Art
NeSpoon skapar konst någonstans i gränslandet mellan gatukonst, krukmakeri, målning, skulpturer och smycken. Hon vill skapa positiv konst och jobba med positiva känslor.

Oftast består hennes verk i avtryck av traditionell spets, i form av lera eller målat på väggar. Hon hämtar inspiration från handgjord spets, skapad av konstnärliga hantverkare värlen över, som innehåller den estetiska kod som finns djupt innbäddad i varje kultur. Symmetri, ordning och harmoni är en naturligt del av spets och det är väl något vi alla instinktivt söker säger NeSpoon.

- NeSpoons konst utmanar min hjärna och jag kan verkligen förstå den känsla av inre frid som hon säger att skapandet av verken skänker henne. Mönstren har ett djup och en tredimensionell känsla som lurar dig att tro att helheten bildar en bordsduk som man faktiskt kan ta ner från väggen. Hon är en mångfacetterad konstnär som bemästrar så många konstformer och tekniker att jag blir avundsjuk på hennes bredd, säger Shai Dahan, kurator No Limit Street Art.

- Vid första anblicken av NeSpoons konst kände jag instinktivt att jag ville ha med henne bland konstnärerna för No Limit 2017. Precisionen och detaljrikedomen i hennes verk är helt fantastisk. Trots att hon mestadels jobbar med svart och vitt, vilket kan upplevas ganska hårt, känns verken varma och andas stillhet, säger Stina Hallhagen, projektledare.

No Limit är en street art festival som bjuder in konstnärer från hela världen att delta i förvandlingen av det offentliga rummet och skapa ett gigantiskt utomhusgalleri. Festivalen innehåller alla typer av gatukonst, från muralmålningar till skulpturer och installationer. No Limit såg dagens ljus första gången i september 2014, 2015 gjorde vi det igen och nu har festivalen blivit ett biennalevenemang. Varmt välkommen till Borås 3-10 september 2017.

Konstnärerna för No Limit Street Art Borås kommer att släppas löpande. Håll dig uppdaterad på nolimitboras.com för vidare information.

Mer information om NeSpoon
behance.net/nespoon
facebook.com/nespoon.polska
instagram.com/nes.poon