Världens Pingisdag med landslaget och OS-vinnare!

Världens Pingisdag med landslaget och OS-vinnare!

Årets första vecka bjuder på pingisfest i Borås – för alla! Svenska herrlandslaget har förlagt ett träningsläger i Mariedals IK:s nya lokaler på Kransmossen, 2-5 januari 2014. Förbundskapten Ulf ”Tickan” Carlsson har kallat 11 spelare till lägret.

Under temadagen ”Världens Pingisdag” 4 januari slår landslaget och OS-vinnaren från Paralympics i London, Anna-Carin Ahlquist, ett slag för pingisrekryteringen i Borås. Samtliga barn/ungdomar mellan 6-9 år i Borås Stad kommer att brevledes bjudas in. En massa härliga inslag väntar för den besökande, bl.a. uppvisning och provspela mot landslaget, möt en OS-vinnare, 7-häradsmästerskapen i rundpingis, världsrekordsförsök, testa hur det är att spela i en pingisskola, mm. Alla är välkomna – oavsett ålder. Vi bjuder på fika!

Temadagen och landslagslägret i Borås är en framtidssatsning för att engagera fler barn och ungdomar. Därtill att Borås ska bli en naturlig partner för landslaget och dess läger och landslagsmatcher.

Temadagen ”Världens Pingisdag”
Plats: Boråshallens A-hall
Tid: 4 jan 2014, kl. 10:00-14:00
Biljetter: Fri entré. Ingen föranmälan.
Övrigt: Pingisrack och boll finns att låna. Ta med gymnastikskor och eget rack (om du har). Arrangörer: Borås samtliga bordtennisklubbar: Mariedal, Byttorp, ÖSTK, Sandared, Sjömarken och Borgstena.

Titta på när landslaget tränar!
Plats: Mariedals IK, Kransvägen 214 (Kransmossen).
Tid: 2-5/1, 2014. Se mariedal.se framöver för landslagets träningstider.
Biljetter: Fri entré. Ingen föranmälan.
Övrigt: Besökare hänvisas till läktaren.
Arrangörer: Mariedals IK och Svenska Bordtennisförbundet

Stefan Laupa, 0703-13 54 68

Världens Pingisdag! Tidsschema

• 10.00 7-häradsmästerskapen i Rundpingis, kvalheat, 8-12 pers./grupp
  • 10.30 Testa pingisskola 3-5-år och 6-9-år. Max 20 min.
  • 11.00 OS-mästaren från Paralympics i London 2012, Anna-Karin Ahlquist och juniorlandslagsspelaren, Emma Söderlund, uppvisningsspelar.
  • 11.30 Testa pingisskola 3-5-år och 6-9-år. Max 20 min.
  • 12.00 Svenska herrlandslaget med världsrekordsförsök, uppvisning, match.
  • 12.30 Lär dig en bra serve, med bl.a. landslaget.
  • 13.00 Rundpingis – Slutspel/Final i 7-häradsmästerskapen! Vinnaren möter A-K Ahlquist.
  • 13.30 Testa pingisskola 3-5-år och 6-9-år. Max 20 min.
  • 14.00 Slut