SM i avfallssortering

SM i avfallssortering

Köp en cykel från Återbruket under torsdagen, parkera din cykel gratis eller var med i Svenskt Mästerskap i avfallssortering. Detta händer på Västerlånggatan 10 i Borås under SM-veckan 30 juni till och med 6 juli.

Kom och parkera din cykel på vår parkering inne på gården. Och varför inte passa på att besöka vårt besökscentrum också? Här har vi en utställning om energi, fjärrvärme, vatten och avlopp. Här kan du också se hur mycket avfall en svensk gör av med under ett år. Dessutom har vi ett interaktivt spel där du kan testa dina kunskaper i källsortering. Spela och vinn fina priser! I vuxenkategorin kan du vinna presentkort på Årstiderna (ekologiska livsmedel) och startbevis till Kretsloppet och barnen har chansen att vinna biobiljetter. Det ni! Så ta er en sväng förbi Borås Energi och Miljö på Västerlånggatan 10. Hjärtligt välkomna!

Öppettider 30/6 till 6/7
Cykelparkeringen: dygnet runt

Besökscentrum och avfallsspelet på Västerlånggatan 10:
må-fre 8.00 till 17:00

tors 8:00 till 20:00 (gör miljöhjältetestet i holken inne på gården)

tors 14:00 till 18:00 Köp en cykel från Återbruket

lör 5 juli 10:00 till 16:00 Barnaktiviteter som ansiktsmålning mellan 10:30 till 15:30 (med professionella ansiktsmålare), tipspromenad och Svenskt Mästerskap i avfallssortering. Vi bjuder på kaffe, saft och bulle.