Avloppslördag – en nödvändig dag för dig med enskilt avlopp

Avloppslördag – en nödvändig dag för dig med enskilt avlopp

När man äger sitt eget hus och dessutom ansvarar för sitt eget dricksvatten och avlopp så kan det vara svårt att hänga med på alla lagar och regler som man berörs av. Frågorna kan vara många, vet du vilka krav som ställs på ditt avlopp, vad det finns för lösningar och vem man ska prata med?

Du som har ett enskilt avlopp som behöver förnyas eller förbättras är välkommen till Åhaga på lördag mellan kl 10.00-14.00. Där finns en stor utställning med avloppslösningar, intressanta föreläsningar och familjeaktiviteter. Du har möjlighet att ställa frågor direkt till miljöinspektörer, träffa tillverkare och återförsäljare samt få konsumentvägledning.

NAVET finns på plats under dagen och ordnar aktiviteter för hela familjen. Experimentera, pyssla och upptäck en pratande toalett. Det finns även möjlighet att provsitta en sopbil och en grävmaskin.

Vi ses på Åhaga!

Datum: 21 mars 2015
Tid: kl 10.00 -14.00
Plats: Åhaga, fri entré