Sjung för miljön-kören från Borås släpper singel!

Sjung för miljön-kören från Borås släpper singel!

Måndagen den andra december släpps låten Himmel blå med Sjung för miljön-kören som singel och på Spotify.

Projektet Sjung för Miljön var en del av Kretsloppsveckan 2013 och gick ut på att hitta deltagare till en kör som under ledning av Magnus Carlsson skulle framföra låten Himmel Blå på Miljögalan. Låten Himmel Blå specialskrevs av boråsaren Jonas Liberg för just detta ändamål.

Uttagning till kören skedde genom auditions där boråsare kunde lämna röstprov online eller på Stora Torget i Borås samband med Sommartorsdagarna. Audition-perioden pågick i några veckor under sommaren och därefter valde en jury ut de personer som fick vara med i kören.

Resultatet av låten och kören blev så bra att vi bestämde oss för att spela in det hela i studio, med hela Miljökören. Besök www.borasem.se/himmelbla för att lyssna eller sök på Himmel blå på Spotify.

Vi på Borås Energi och Miljö vill få boråsare i alla åldrar att engagera sig för miljön, därför skapar vi aktiviteter som kan passa så många som möjligt. Detta var exempel på en sådan aktivitet, säger Jonas Holmberg kommunikationschef på Borås Energi och Miljö.

Totalt lämnade 140 bidrag, 20 blev utvalda till kören och vi hade 11 647 unika besökare på kampanjsiten.

I kören medverkar sjutton boråsare: Alexander Keller, Birgittha Hillar, Emily Persson, Fanny Robertsson, Hans Berg, Jennie Öhlund, Jenny Öhrwall, Jim Fridlund, Joanita Nandi, Lianne Falk, Linnéa Andersson, Malin Holtstrand, Maria Zandén, Marie Börjesson, Sara Klaar, Siri Josefsson och Sofia Grahn. Körledare är Eva Nelson-Edgren och Michael Eriksson.