Tone Bekkestad, Pär Johansson, Molly Sandén och Martin Stenmarck till Miljögalan i Borås

Varmt välkommen till den femte upplagan av Miljögalan. En kväll där vi hyllar årets miljöhjältar samt delar ut Borås Stads miljöpris. Miljögalan är en mix av allvar, humor och förstklassig underhållning. Årets konferencier är Tone Bekkestad med en gedigen kunskap kring klimatförändringar. Pär Johansson grundare och chef för Glada Hudik-teatern är belönad för sina ledaregenskaper och har förändrat synen på vad som anses möjligt när det gäller människors utveckling och verksamheter.

-Vi är väldigt glada över att Pär hade möjligt och komma till Borås för tala om social hållbarhet då det blir en ytterligare dimension på ett hållbart samhälle, säger Jonas Holmberg, kommunikationschef på Borås Energi och Miljö. För musikunderhållningen står Martin Stenmarck och Molly Sandén.

I minglet innan galan serveras det närproducerad och ekologisk mingeltallrik från Gastronomi 11 och Lyckans Äpple levererar färskpressad äppelmust i pausen. Nytt för i år är att galan äger rum på Stadsteatern.

Tid: onsdagen den 16 september, insläpp för mingelbiljetter 18.00 och showbiljett 19.00.

Var: Stadsteatern

Biljetter: Biljetterna säljs från och med den 3 augusti på Turistbyrån 033-35 70 90, på ticnet.se och i Borås Energi och Miljös besökscentrum på Västerlånggatan 10. Mingelbiljett inklusive mat och dryck kostar 250 kronor, showbiljett kostar 150 kronor. Observera att biljetterna säljs som numrerade sittplatser.

Varmt välkommen!