VA-­Sverige samlas i Borås den 19-­21 mars 2015

VA-­Sverige samlas i Borås den 19-­21 mars 2015

VAK 2015 – en nationell arena för alla som arbetar med enskilda avlopp, dagatten och VA-planering. Årets konferens som äger rum den 19-20 mars i Borås lockar ca 480 deltagare och 36 st utställare. -Vi är otroligt nöjda med antalet deltagare säger Astrid Grinell, projektledare för VAK 2015.

Lokala eller centrala lösningar är årets tema vilket ligger helt rätt i tiden med tanke på nyheter om bland annat en fastighet på Strandvägen i centrala Stockholm som lett avloppsvatten rakt ut i Nybroviken under 85 år.

Vatten, avlopp och dagvatten kan lösas på många olika sätt men vilka som är de bästa alternativen är något som kommer att debatteras och lyftas under årets VAK. Syftet med konferensen är att samla branschen för att utvecklas och inspireras till nya tankesätt och metoder.

I anslutning till VAK kommer även Borås Energi och Miljö samt Borås Stad att arrangera en Avloppslördag. Allmänheten bjuds in för att ta del av utställningen från VAK samt ställa frågor direkt till miljöinspektörer, träffa tillverkare och återförsäljare samt få konsumentvägledning. För mer information vänligen se www.borasem.se

Pressackreditering:
Mattias Mattsson 070-726 36 83, mattias.mattsson@vaguiden.se