Inkubatorföretag tilldelas finansiering för utveckling av unik handelsplats

Inkubatorföretag tilldelas finansiering för utveckling av unik handelsplats

Tänk dig att vandra runt i en stad och kolla in butikers utbud och erbjudanden utan att ens lämna ditt hem. Det är idén bakom inkubatorföretaget City Online Global trade AB. De utvecklar en handelsplats på nätet där företag kan hyra en virtuell butiksyta i 2D/3D-miljö som erbjuder företag och konsumenter nya möjligheter att synas och handla på nätet. Under förra året utvecklades en prototyp för hur denna handelsplats kommer att fungera och nu kan utvecklingen av själva handelsplatsen zityonline.com äntligen dra igång. Nyligen fick nämligen grundaren Ulla Johansson beviljat stöd från Västra Götalandsregionen i form av en sådd-finansiering på 350 tkr.

Det känns skönt att äntligen kommit igång med utvecklingsarbetet”, berättar Ulla Johansson.

Läs mer om affärsidén på cityonlinegt.com

Ulla Johansson, grundare, City Online Global Trade AB
info@cityonlinegt.com