Inkubatorn i Borås har finansiering klar inför 2013

Inkubatorn i Borås har finansiering klar inför 2013

Borås Stad, Sjuhärads kommunalförbund, Innovationsbron, Västra Götalandsregionen, Högskolan i Borås, Sparbanksstiftelsen och Vinnova bidrar till Inkubatorn i Borås för att öka tillväxt och företagande i Borås och Sjuhäradsregionen. Inkubatorn i Borås har under året arbetat för att finansiera sin verksamhet och har under sista veckan fått bekräftat den sista ansökan från Sjuhärads Kommunalförbund. De kommer under 2013 bidra med totalt 1,4 miljoner i tre olika projekt.

Pengarna från de olika finansierärerna går till drift av verksamheten men också till våra företag genom inköp av spetskompetens inom vissa specifika områden framförallt för Modeinkubatorns medlemmar. Det kan vara alltfrån kollektionsplanering till produktion och försäljning.

-Det är alltid skönt att börja ett nytt år med att ha finansiering klar för att kunna fokusera på vår kärnverksamhet, dvs stötta våra företag i deras utveckling. Vi uppskattar det fortsatta förtroendet från samtliga finansiärer, säger Henrik Jansson, VD på Inkubatorn i Borås.

Inkubatorn i Borås är medlem i Swedish Incubators & Science Parks, SISP den rikstäckande branschorganisationen, och bidrar till att utveckla det nya näringslivet i Sverige.