Swedish Fashion Pop Up Store 22-24 MARS

Swedish Fashion Pop Up Store 22-24 MARS

Modeinkubatorn i samarbete med Svenska Moderådet öppnar årets Pop Up Store i Stockholm igen. Det nya konceptet Swedish Fashion Pop Up Store som presenterade under hösten 2012 blev en stor succé och i nästa vecka är det dags för den andra upplagan.

Det unika butiksformatet är en satsning på svenska, mindre modemärken som samlas i en tillfällig butik. Dörrarna till den nya butiken står öppna under tre dagar, 22-24 mars. Här presenteras 60 märken inom dam, herr, junior och accessoarer.

Swedish Fashion Pop Up Store är ett projekt utvecklat av Svenska Moderådet och syftar till att välkomna mindre modemärken i tillfälliga butiker i samarbete med olika aktörer. Målet med butiken på sikt är att skapa en återkommande marknadsplats på olika håll, också nationellt som internationellt, där just de mindre svenska modemärkena får synas. Den första upplagan genomfördes den 17-18 augusti i Stockholm i samarbete med den Umeåbaserade butiken Kii.

Online-butiken www.swedishfashionstore.com som öppnade i slutet av 2012 är en vidareutveckling av Pop Up Storeformatet med stöd av Tictail.

Den andra upplagan av Swedish Fashion Pop Up Store presenteras den 22-24 mars, och denna i samarbete med klädbutiken Tjallamalla som kommer sätta sin prägel på butiken och leda försäljningsarbetet. Butiken kommer ha fokus på dam och herr liksom accessoarer och en del junior.

Några av de medverkande märkena är Billy and I, bellaobastian, ALICE FINE, And Yellow Paper, Aniv von Borche, Anna Ekre och Beah Boots.