Välkommen till afterwork den 4 juni med modevernissage!

Torsdagen den 4 juni erbjuds du möjligheten att mingla med några av framtidens modeskapare. Textil- och Modefabriken i Borås arrangerar afterwork med modevernissage där fyra av projekten i fabriken visar sina kollektioner, Tangled Garment, The Dowdy fourhundred, KOTYR och WESTIN. De kommer att visa sina senaste kollektioner, ställa ut delar av sitt sortiment samt sälja ut vissa utvalda produkter. Grymma eventpriser är att förvänta! Fabriken bjuder på mingelbuffé och lite dryck, och efter eventet är det efterfest på Vimmel i Borås för dem som vill att kvällen ska fortsätta!

KOTYR
Kotyr.se erbjuder unikt designade kläder av hög kvalitet och sömnadsgrad, i begränsade upplagor av nyetablerade och oetablerade Skandinaviska designers, samlade under ett tak. Genom webbutiken ska Kotyr.se leverera en lyxig shoppingupplevelse samt inspiration och design till en kundgrupp som värdesätter kreativitet, individualism och ett hållbart mode.

WESTIN
WESTIN är designat och producerat av Sofia M. Westin. Konceptet har sin grund i att utforska och tänja på gränser, fylla de glapp och tomrum som finns i det befintliga utbudet, ändra på och utveckla den homogena och konservativa bild av vad som anses välklätt och acceptabelt inom herrmodet idag och i framtiden.

Tangled Garment
Tangled Garment är influerat av musik, subkulturer, futurism och detaljer från damkläder som fungerar lika bra för herr. Genom att leta upp alternativa material och skapa detaljer som fascinerar, framkommer deras idéer om hur man kan skapa plagg.

The Dowdy fourhundred
Vi erbjuder accessoarer i hög kvalitet och med funktion och exklusivitet som ledord. Vi vänder oss till män som vet vad de vill ha och som inte vill se ut som alla andra. Genom att vi endast tillverkar 400 exemplar av varje modell och märker dem med en helt unik stämpel så erbjuder vi våra kunder en total känsla av exklusivitet.

Fakta om Textil- och Modefabriken
Textil- och modefabriken är ett resurscentrum för kreativ och kommersiell utveckling inom textil och mode. Verksamheten startade 2007 i samarbete mellan Högskolan i Borås och ESPIRA Tillväxtcenter.

På Textil- och Modefabriken finns en laborativ miljö för idéutveckling och produktion av demonstratorer, 9 ateljéer att tillgå för fabrikörer samt ett showroom med tillhörande catwalk där fabrikörerna ges möjlighet att visa upp provkollektioner och textil konst för allmänheten.

Plats: ESPIRA Tillväxtcenter, Textil- och Modefabriken Borås
Tid: 4 juni kl 18.00-21.00

Textil- och Modefabriken: Therese Bengtsson, 0706-92 09 64, therese@espira.se.