Thomas Wahlström - utställning i galleri 7

Välkommen till pressvisning torsdag 25 oktober kl 11:00 THOMAS WAHLSTRÖM född 1964 i Eskilstuna bosatt i Borås sedan 1999 Utställningensperiod: 27/10-25/11 Konstnären Thomas Wahlström låter sig inte inordnas in i ett fack. Men att kalla honom en "konstnärlig kameleont" är för enkelt. Själv vill han inte skilja det ena konstnärskapet från det andra. Dikt och poesi går hand i hand med konstnärliga uttryck som olja, akvarell, collage, foto och idébaserade inslag. Allt handlar om att ge upplevelsen en form eller flera. Som för att förstärka eller komplettera intentionen. Han går nära och gör inträngande porträtt av människor eller av landskap. Wahlström ser heller ingen skillnad mellan det fysiskt upplevda landskapet och det inre mänskliga landskapet. TID är ett viktigt begrepp som fascinerar och inspirerar. Han engagerar sig även i samhällsdebatten avseende det yttre stadslandskapets förändring och den enskilda människans roll i ett större samman-hang. Det avspeglas både i hans måleri och poesi. På Galleri 7, Konstmuseet i Borås, visar han en sammansatt bild av " Förhållandet mellan människan och naturen" . Olika miljöer och dess invånare är ett tema som han arbetat med i tio år. Thomas Wahlström har under åren haft ett stort antal utställningar runt om i Sverige och Europa. Senast på Eskilstuna Konstmuseum våren 2007. Thomas Wahlström är medlem i KRO och SFF ( Sveriges författarförbund )

Eva Eriksdotter

Presskontakt Museichef Borås Konstmuseum +46768887681