Borga bygger nytt lager på totalentreprenad i Åkersberga

Formlagret utökar sina lagringsutrymmen för utemöbler under 2022

Företaget Formlagret AB har sedan det startade 2001 ständigt utökat sin försäljning av säsongsmöbler från sin hemsida och säsongsbutik i Täby. Den stora efterfrågan på stilrena utemöbler har gjort att man nu tagit nästa steg och satsar på en utökning av sina lagerutrymmen. Under året kommer en lagerhall på nybyggnation att uppföras i Åkersberga med Borga som totalentreprenör.

Borga - en flexibel och lyhörd partner för framtagande av en passande lösning

- Vi ser en stadig ökning av webhandeln och ser med denna satsning en möjlighet att kunna lagerföra ett större sortiment för våra kunder, konstaterar Eva Nihleström på Formlagret.
- Att bygga nytt är ett stort steg och där fick vi en mycket fin kontakt med Jesper Gröndahl på Borga som förstod våra behov och var både lyhörd och flexibel i processen att ta fram den bästa lösningen av lagerhall, avslutar Eva.

Borga uppför en isolerad lagerhall med reception/kontor och pentry i Österåkers kommun

Lokalen som ska byggas i Åkersberga har en byggnadsyta på ca. 1.600 m² och kommer att inneha en del med entresolplan där reception och kontor med pentry kommer att inrymmas på bottenplan. Vidare kommer två lastbryggor och tre takskjutportar att byggas för att underlätta hanteringen av gods.

-Vi är mycket glada över att få vara delaktiga i denna resa tillsammans med Formlagret och ser fram emot att leverera en lagerhall som Formlagret kommer att trivas och växa i, säger Jesper Gröndahl, entreprenadsäljare på Borga Plåt.

Beräknad inflyttning i lagerhallen är under hösten 2022.