Bosch lanserar jubileumsdiskmaskin - Resultatet av 50 år i teknikens framkant

Bosch lanserar jubileumsdiskmaskin - Resultatet av 50 år i teknikens framkant

I år är det 50 år sedan Bosch introducerade sina första diskmaskiner på marknaden. Vitvaruföretagets mångåriga expertis och teknik ligger till grund för den nya serien av jubileumsdiskmaskiner. Maskinerna kommer i en avskalad snygg design, med teknik och prestanda som värnar om miljön och ett perfekt diskresultat – både nu och i framtiden.

Den nya diskmaskinen är med sin hållbara EcoSilence drive-motor extra tyst och har ett flexibelt och praktiskt korgsystem som gör det enkelt att lasta den. Snabbprogrammen VarioSpeed och VarioSpeed Plus (beroende på modell) gör diskningen extra snabb och den prisbelönade Zeolith-torkningsteknologin sparar energi samtidigt som den torkar extra bra, där till och med saker av plast blir torra. Allt för att underlätta och effektivisera diskningsprocessen och hushållsarbetet i hemmet.

Jubileumsdiskmaskinen som kommer i både vitt och rostfritt stål har en stilren design med plan front och programval som är dolda när maskinen är stängd. Maskinens ”InfoLight” visar om maskinen är igång eller om den har diskat färdigt vilket är praktiskt då maskinen är så pass tyst som den är. Den passar även extra bra som alternativ till integrerade diskmaskiner med sin stilrena design och finns i tre olika priskategorier.

- Vi på Bosch har ägnat de senaste 50 åren åt att ständigt utveckla våra diskmaskiner inom teknik, hållbarhet och design. Den nya Jubileumsserien är ett perfekt exempel på Bosch utpräglade uppfinnaranda och förmåga att omsätta nya insikter i prisbelönt funktion och form, säger Maria Ölander, varumärkesansvarig på Bosch hushållsapparater.

Sedan Bosch introducerade sina första serietillverkade diskmaskiner 1964 har företaget producerat 30 miljoner maskiner. Miljömässigt har Bosch maskiner gått från att 1964 förbruka 45 liter vatten per disk till att idag endast förbruka 6-10 liter vilket är betydligt effektivare än att diska för hand. Även strömåtgången är ca en fjärdedel idag jämfört med 1964. Diskmaskinen är idag standard i de svenska hushållen och Bosch har i sin produktutveckling ständigt strävat efter att göra maskiner som är både användarvänliga och tekniskt fulländade. Detta för att förenkla hushållsarbetet och på så sätt förhöja livskvalitén för konsumenter. Det har resulterat i den nya energisnåla jubileumsdiskmaskinen som rymmer Bosch 50-åriga expertis och teknik och som nu lanseras på den svenska marknaden.

Artikelnummer:

SMP53M02SK

SMP53M05SK

SMP68M02SK

SMP68M05SK

SMP69M02SK

SMP69M05SK

För pressbilder vänligen besök: http://www.mynewsdesk.com/se/bosch_hushall eller

kontakta:
Madeleine Engelbrecht, presskontakt
Madeleine.engelbrecht@golin.se

Bosch hushållsapparater ingår i BSH Home Appliances AB som är Europas ledande vitvaruföretag. Hos Bosch står varje detalj i fokus och det har hjälpt användare till en enklare och tryggare vardag sedan 1886, då Robert Bosch grundade verksamheten. Han hade ett stort engagemang för socialt ansvarstagande och jobbade för att företagandet skulle gå hand i hand med utvecklingen av samhället i stort. Det är värderingar som präglat företaget och bidragit till att Bosch idag tillverkar hushållsapparater med mycket hög prestanda och kvalitet. 2013 var omsättningen för BSH Home Appliances AB i Norden 4,3 miljarder SEK.
Läs mer på: http://www.bosch-home.se