ErgoMaster Serie 6 stavmixer – enastående prestanda från knapp till kniv

ErgoMaster Serie 6 stavmixer – enastående prestanda från knapp till kniv

Nu presenterar Bosch sin nya stavmixer ErgoMaster Serie 6, som ger smidiga resultat tack vare ergonomisk hantering, en luftkyld högpresterande motor och en mer hållbar keramisk koppling. Den nya stavmixern är en del av ett helt nytt koncept av Bosch-familjens stavmixrar – med nya funktioner och en användarvänlig design som bland annat gör det möjligt att justera hastigheten med kraften i greppet.

Ta mixerupplevelsen till nya höjder

Bosch ErgoMaster Serie 6 har en extra stor spak med en steglös hastighetsinställning som justeras genom greppets hårdhet. Ett integrerat barnlås gör det enkelt att låsa upp med en enda handrörelse. Det ergonomiska, halkfria handtaget är designat med bekvämlighet och säkerhet i åtanke.

– Oavsett om du mixar, vispar, hackar, skivar, river eller tärnar så är det viktigt att stavmixerns underlättar din matlagning och att resultatet blir riktigt bra. Du ska även kunna lita på prestandan. I ErgoMaster Serie 6 är kopplingsförbindelsen mellan motorenheten och mixerfoten tillverkad av ett slitstarkt keramiskt material. Den överför motorkraften till bladen utan slitage - till skillnad från en stavmixer med plastdelar, säger Johan Stendin, Category Manager på Bosch.

Den nya stavmixern från Bosch är även utrustad med ett nytt knivsystem som säkerställer ett samspel mellan Flow Booster-mixerfoten och en kniv med fyra vassa blad. Det garanterar ett optimalt flöde av ingredienser och låg sugkraft för effektiv blandning – utan avbrott eller stänk.

Den första stavmixern med en luftkyld motor

Bosch ErgoMaster Serie 6 är den första stavmixern på marknaden som är utrustad med en luftkyld högpresterande motor som levererar upp till 1200 W. Tekniken säkerställer en effektiv kylning av motorn och minskar därmed överhettning. Om det ändå skulle behövas så erbjuder Bosch tio års garanti på motorn – som enkelt kan repareras ifall något går sönder.

Bosch ErgoMaster Serie 6 finns i butik från 1590 SEK.

Om nya ErgoMaster Serie 6 Stavmixer

• Den första stavmixern med luftkyld motor på marknaden; garanterar hög prestanda och mindre överhettning - med tio års garanti på motorn.
  • Keramisk koppling i stället för plast - den första i sitt slag för längre hållbarhet.
  • Perfekta mixresultat tack vare den nydesignade flow-booster mixerfot och en kniv med fyra extra vassa blad - lågt sug, inget stänk och ett optimalt flöde av ingredienser för ett jämnt resultat.
  • Kontrollera den dynamiska hastighetsinställningen med flera fingrar tack vare en extra stor spak som möjliggör bekväm och ergonomisk hantering.