Sensorteknik i induktionshällar gör det lätt att lyckas i köket

Sensorteknik i induktionshällar gör det lätt att lyckas i köket

Den rätta temperaturen är nyckeln till bra resultat i köket och genom att ha full kontroll är det enkelt att inte överkoka eller bränna maten. Bosch nya induktionshällar med sensortekniken PerfectFry och PerfectCook är designade för att göra matlagningen så smidig och säker som möjligt.

Bosch PerfectCook är en nätt och trådlös koksensor som reglerar temperaturen i kastrull och gryta. Sensorn fästs med hjälp av en magnet på kastrullen och skickar signaler till spishällen för att hålla den effektnivå som önskas. Sensorn har fem olika nivåer där till exempel nivå 1 – väldigt låg – är utmärkt för att värma sådant som inte ska koka, exempelvis glögg eller färdig soppa, medan nivå 5 – hög – passar bra för svårare matlagning så som fritering. Överkokning förhindras genom exakt reglering av tillagningstemperaturen och som hjälp har användaren också en temperaturindikator som signalerar när rätt temperatur uppnåtts.

Bosch PerfectFry är en steksensor med också den fem temperaturalternativ som gör att stekresultatet alltid blir perfekt. Genom sensorn kan användaren enkelt ha kontroll över temperaturen och förhindra att maten bränns.

Sensorn i hällen mäter temperaturen i pannan och ställer in effekten enligt vald värmenivå. Nivåsystemet är det samma som för PerfectCook, där nivå 1 – extra låg – passar bra för att reducera överflödig vätska, medan nivå 5 – hög – passar utmärkt för exempelvis bryna kött eller att woka grönsaker.

Koksensorn PerfectCook och steksensorn PerfectFry hjälper användaren att lyckas med de mest avancerade rätter eller att få styr på vardagsmaten. Minimal ansträngning och maximal njutning: två enkla sätt att få perfekt resultat i köket.

Produktinformation:

Induktionshäll 80 cm med PerfectCook-koksensor och PerfectFry-steksensor
Produktnamn: PXY875DE3E

Induktionshäll 60 cm med PerfectCook-koksensor och PerfectFry-steksensor
Produktnamn: PIF675DE3E

Högupplösta produktbilder finner du här

För mer information, vänligen kontakta:

Maria Ölander
Brand Marketing, Bosch Home Appliances
E: maria.oelander@bshg.com

Marielle Poveda
Presskontakt Bosch