Rekordmånga sommarjobb hos Poseidon

Rekordmånga sommarjobb hos Poseidon

För att kunna erbjuda fler unga göteborgare ett innehållsrikt sommarlov tar Poseidon i år emot 389 sommarjobbare runt om i staden, vilket är fler än på många år. Framtidenkoncernens bolag tar gemensamt emot över 1 000 sommarjobbare.

De allra flesta sommarjobbarna kommer att hålla snyggt i våra bostadsområden – måla cykelrum och bänkar, plocka skräp, vattna växter och rensa ogräs. Men de kommer även att arrangera aktiviteter som brännboll, pyssel och sagostunder för att se till att fler barn får ett meningsfullt och innehållsrikt sommarlov.

På distrikt Hisingen har Poseidon i år valt att utöka antalet sommarjobb rejält för att möta efterfrågan på jobb. Saman Fattah, utvecklingsledare på distriktet, ser fram emot att kunna välkomna 150 sommarjobbande ungdomar till vårt utvecklingsområde Biskopsgården:

- I år tar vi emot extra många sommarjobbare, det innebär att 150 ungdomar här på Hisingen kommer att få ett ekonomiskt tillskott i sommar. Det värmer mitt hjärta, särskilt under dessa tuffa ekonomiska tider. Vi har gjort ett gemensamt planeringsarbete för att få fram så många meningsfulla arbetsuppgifter som möjligt, säger Saman Fattah.