Bostadsbolaget trygghetsbesiktigar sina fastigheter

Bostadsbolaget trygghetsbesiktigar sina fastigheter

Bostadsbolaget har under våren trygghetsbesiktigat samtliga fastigheter i Norra och Södra Biskopsgården, Hammarkullen och Länsmansgården. Syftet är att öka tryggheten i fastigheterna och hela området

Trygghetsbesiktningen utförs av Svensk Trygghetscertifiering och är en totaltgenomgång av fastigheten både ur ett byggnadstekniskt perspektiv och ur ett förvaltningsperspektiv där tryggheten ska kunna upprätthållas i längden. Protokollen från besiktningarna blir sedan ett slags underlag för de åtgärder som kommer utföras längre fram.

Anders Byvald, utvecklingsledare på Bostadsbolaget i Hammarkullen, har gått bredvid personalen från Svensk Trygghetscertifiering för att se hur de arbetar.- Hyresgästernas trygghet är en prioriteringsfråga för oss och grunden i det arbetet är att se till att våra fastigheter är så säkra och trygga som möjligt, säger han.

Trygghetscertifieringen är en del i ett större arbete som sker tillsammans med övriga allmännyttiga bostadsföretag inom Framtidenkoncernen. Andra delar i Bostadsbolagets trygghetsarbete är bland annat trygghetsvärdar som finns på plats i områdena, trygghetsdialoger och ett utökat samarbete med polis och stadsdel.

Vill du veta mer?

Anders Byvald, utvecklingsledare i Hammarkullen, tel: 031-73152 65