September 2019 i korthet – 1 146 förmedlade bostäder

September 2019 i korthet – 1 146 förmedlade bostäder

I september förmedlade Bostadsförmedlingen i Stockholm 1 146 bostäder. Den genomsnittliga kötiden var 10,6 år.

Hittills i år har 11 041 lägenheter förmedlats av Bostadsförmedlingen i Stockholm. Det är 943 lägenheter fler än vid samma tidpunkt 2018.

I september förmedlades 188 studentbostäder och 280 ungdomslägenheter. 329 av de totalt 1 146 förmedlade bostäderna var nyproducerade.

SNABBFAKTA SEPTEMBER

• Kortaste kötiden: Simpbylevägen 20C, Norrtälje; vanlig hyresrätt (3 rum och kök; 72 kvm) – 3 månader
  • Längsta kötiden: Valhallavägen 96, Östermalm; vanlig hyresrätt (4 rum och kök; 126 kvm) – 32,0 år
  • Mest klickade annonsen: Högbergsgatan 10A, Södermalm; vanlig hyresrätt (2 rum och kök; 58 kvm) – 18 654 sidvisningar