ManyPets väljer Insurely som partner – tillsammans gör vi det enklare för djurägare att välja rätt försäkring.

ManyPets Hund- och Kattförsäkringar inleder ett samarbete med Insurely och gör det möjlig för djurägare att jämföra olika försäkringsbolag innan beslut fattas. Med rätt information undviker man det vanligaste fällorna och gör det enklare att få bra skydd till rätt pris.

– Det som skiljer olika försäkringar är främst villkoren. Det finns både begränsningar och undantag för olika sjukdomar och raser samt skillnader i ersättning för veterinärkostnader. Med Insurely ger vi kunder möjligheten att jämföra sin befintliga försäkring med vår. Vi skapar full transparens och låter kunden fatta ett välgrundat beslut, säger Marcus Staiger, Senior Partnership Manager på ManyPets Sverige.

ManyPets lanserades 2019 som en utmanare till traditionella djurförsäkringar och har ca 500 000 husdjur försäkrade världen över. Idag är ManyPets en av de högst rankande av Konsumenternas försäkringsbyrå för tredje året i rad.

– Vi är en nyskapande försäkringsaktör som vill skapa bättre försäkringsvillkor för vår kunders fyrbenta familjemedlemmar. Vi var bland annat det första försäkringsföretaget som kunde erbjuda skydd för tidigare besvär. Det känns därför jättebra att ingå detta partnerskap med Insurely som hjälper djurägare att ta reda på vad den försäkring de väljer faktiskt täcker, säger Catharina Gehrke, VD på ManyPets Sverige.

Tillsammans vill ManyPets och Insurely göra försäkringsbranschen mer transparent, mer tillgänglig och mindre finstilt för att underlätta för människor att välja rätt skydd. ManyPets är dessutom unika med att erbjuda fri bindningstid vilket ger mer frihet och flexibilitet att byta skydd efter behov.

– Att jämföra försäkringar har tidigare varit en svår och framför allt manuell process. Istället för att behöva gå igenom flera försäkringsbolags webbplatser för att söka efter en viss försäkring eller förnyelsedatum, tillåter vår teknik kunder att få tillgång till all information de behöver på bara ett ställe. Detta kommer inte bara att hjälpa kunderna, utan det kommer också att stärka lojaliteten på lång sikt. En win-win situation." säger Martin Einemo, vd och medgrundare av Insurely.

För mer information kontakta:

Marcus Staiger, marcus.staiger@manypets.com, +46 (0)73 052 42 16
Louise Åsheim, louise@insurely.com, +46 (0)70 89 750 67

Om ManyPets

ManyPets är en av Europas snabbast växande aktörer för hund- och kattförsäkring. Vi började med djurförsäkring i England 2017 och försäkrar idag över 500 000 husdjur världen över. Sedan lanseringen i Sverige 2019 har tusentals svenska djurägare valt att byta till oss. Med innovation, smart teknik och stort kundfokus utmanar ManyPets det traditionella och skapar en bättre försäkringsupplevelse för djur och deras ägare.

Om Insurely

Sedan lanseringen 2018 har Insurely jobbat för att skapa en mer öppen och lättförståelig försäkringsbransch genom öppna API:er och användarvänliga lösningar för open insurance. Med hjälp av data och innovativ teknologi kan Insurely erbjuda lösningar för försäkringsbolag och banker som bidrar till bättre försäkringsupplevelser. Bland produkterna finns bland annat insurance manager, insurance switcher, sales support tool och en checkout modul för att erbjuda embedded insurance sales. Med hjälp av dessa kan försäkringsbolag och banker skapa sig bättre förståelse för sina kunder, öka sin konvertering, förbättra kundnöjdheten och samtidigt förse sina slutkunder med verktygen för att förstå sin försäkring och ta bättre, mer välinformerade beslut. Allting sker i ett sömlöst digitalt flöde och datan delas i realtid. Insurely har idag flera framgångsrika partners på den europeiska marknaden, bland annat danska bilförsäkringsbolaget UNDO, svenska djurförsäkringsbolaget Lassie och ledande nordiska banken SEB. Under 2022 lanseras Insurelys open insurance lösningar även i Storbritannien.