Över 100 lag kommer göra upp på gruset i helgen, foto: Rebecka Bjurmell

Boulefestival i Göteborg hela helgen

För första gången kommer Boulefestivalen La Majonnaise till Göteborg och Boulebar Rosenlund.  Förutom boulespel för både nybörjare och proffs blir det livemusik, djs och fransk festivalmat i helgen. Intresset har varit så stort att de fått bygga ut med extra boulebanor utanför Feskekôrka.

–Det känns  roligt att det äntligen är dags för boulefestival på Rosenlundskajen. Intresset är så stort att vi har fått bygga banor utanför Feskekôrka och låna grusplanen hos våra vänner Schnitzelplats vid Lagerhuset. Närmare 100 lag kommer spela i helgens tre tävlingar och det finns fortfarande några platser kvar att knipa, säger Hedvig Bergström från Boulebar Rosenlund.

Festivalen startar med en dubbeltävling på fredagen och sedan huvudtävlingen, Majo Open på lördagen. Söndagen bjuder på revansch i form av en dubbeltävling och den avslutande finalen i Tanca Shooting, en fartfylld skyttetävling som pågår hela helgen. Vinsten är 3 000 kr och en guldbiljett till finalen i Stockholm 1 september.

–Det kommer vara en fantastisk stämning på Rosenlundskajen i helgen. Förutom soligt väder bjuder vi på  spännande boulespel, livemusik från Vita Bergen och några av våra favorit Djs. Vi har fransk festivalmat och en välfylld bar. Har du inte spelat boule innan är det inget problem, våra guider finns på plats hela tiden och delar med sig av sina bästa tips och trix, avslutar Hedvig Bergström.

Det är fri entré till Boulefestivalen La Majonnaise och förutom de tre huvudtävlingarna pågår det småtävlingar med anmälan på plats.

La Majonnaise i Göteborg 23-25 Augusti
Anmäl ditt lag och läs mer på lamajo.se