​Boulefestival i Rålambshovsparken hela helgen

​Boulefestival i Rålambshovsparken hela helgen

30 augusti till 1 september är det dags för den populära Boulefestivalen La Majonnaise i Rålambshovsparken i centrala Stockholm. Årets startfält består utav Franska, Belgiska, Tyska, Danska och Svenska toppspelare förutom hundratals nybörjare och amatörer.

La Majonnaise är en fransk folkfest och Boulefestival på Boulebar Rålambshov dit alla är välkomna, både som deltagare och åskådare. La Majonnaise startades 1995 och är Sveriges största öppna bouletävling. I år har festivalen varit ute på turné och besökt Örebro, Malmö, Göteborg innan den stundande finalen i Stockholm.

– Intresset för årets festival har varit stort och vi ser fram emot maxade tävlingar hela helgen med närmare 200 lag. Det känns fantastiskt att vi återigen lyckats samla några av boulevärldens bästa spelare, säger Sigrid Bersmann, projektledare för La Majonnaise.

Under helgen kommer vi bland annat få se den Svenska landslagsspelaren Noon Geffenblad på gruset, som precis blivit uttagen till VM i Kambodja 2019. Och publikfavoriten, Belgiska världsmästaren Michel Vancampenhout som spelat La Majonnaise sedan 2001.

– Det är något utöver det vanliga att få se en riktigt duktig skytt träffa kloten så det slår gnistor på gruset. Oavsett om du är ett inbitet boulefan eller ser en match för första gången, säger Sigrid Bersmann, projektledare för La Majonnaise.

– Festivalstämningen kommer vara på topp med fransk mat och dryck, livemusik och Djs. Har du inte spelat boule innan men vill ställa upp i någon av tävlingarna är det inget problem, våra guider finns på plats hela tiden och delar med sig av sina bästa tips och trix, avslutar Sigrid Bersmann.

Boulefestivalen La Majonnaise fredag 30 augusti - söndag 1 september.
Det är fri entré till festivalområdet, anmäl ditt lag och läs mer på Lamajo.se
Boulefestivalen La Majonnaise arrangeras av Boulebar.