Från sommarjobb till chef

Från sommarjobb till chef

Allt började med ett sommarjobb som bouleguide på Boulebar. 10 år senare axlar Måns Daniel, 25, rollen som chef för Boulebars kommande restaurang på Söder.

Måns Daniel var 15 år när han började jobba på Boulebar. I den populära restaurangen i Rålambshovsparken sommarjobbade han som bouleguide, vilket innebär att man leder och peppar gästerna genom bouleäventyret. Nu, 10 år senare, blir han chef för den nya restaurangen som lagom till sommaren öppnar i Tantolunden längs Hornstulls Strand.

– Min första uppgift blir att anställa mig själv för 10 år sedan. Vilket känns väldigt roligt. Vi söker kollegor till både köket, servisen, baren och boulebanorna, säger Måns Daniel Boulebarchef Tanto.

Boulebar Tanto är namnet på den nya Boulebaren som kommer att öppna den 1 juni och hålla öppet så länge vädret tillåter i höst. Nu letar man efter totalt 20 personer för jobb under sommaren med chans till förlängning på en av Boulebars inomhusparker till hösten.

– Boulebar är en bra skola där man verkligen får chansen att utvecklas. Men vi letar också efter kollegor som har jobbat ett tag i branschen, som är nördar inom sitt hantverk och som inte har något emot att dela med sig av sin kunskap. Folk av olika åldrar, branscherfarenhet, bakgrund och kunskaper helt enkelt. Det viktigaste är istället att man gillar det man gör och gillar att göra det tillsammans. Det kommer bli mycket solkräm, svett och skratt i sommar, berättar Måns Daniel.

Boulebar Tanto
Boulebar Tanto är Söders nya sommarpark med grillmeny, utebar och 10 uteboulebanor. Och är en av 7 Boulebarer i Malmö, Göteborg och Stockholm.

Till sommaren söker man kollegor till baren, köket, servisen och boulebanorna.
Ansök till jobb@boulebar.se