Fem månader efter branden - nu öppnar Boulebar Rålambshov

Fem månader efter branden - nu öppnar Boulebar Rålambshov

Boulebar Rålambshov i Stockholm totalförstördes i en brand tidigt på nyårsmorgonen. Måndagen 1 maj smygöppnas stället igen genom en tillfällig restaurang och bar som håller öppet hela sommaren. Därefter påbörjas byggnationen av en permanent lokal.

Boulebar i Rålambshovsparken på Kungsholmen bestod av en fransk restaurang, bar och 14 boulebanor. Under nyårsmorgonen brann både restaurangbyggnaden och utomhusbaren ner i en kraftig brand. Nu är stället redo att öppna igen.

– Vi är enormt tacksamma och stolta över alla som gjort det möjligt att bygga upp en ny Boulebar på så här kort tid, säger Malin Legranäs, Boulebarchef för Rålis. Jag längtar verkligen till första maj och känslan att kunna ta emot våra första gäster efter branden.

Den nya restaurangen och baren är en tillfällig lösning för att kunna ta emot de över 50 000 gäster som besöker Boulebar Rålambshov varje sommar. När den tillfälliga restaurangen och baren stänger sista augusti påbörjas återuppbyggnaden av en ny permanent lokal.

För mer information kontakta:

Malin Legranäs, Boulebarchef för Rålambshov
Mejl: malin.legranas@boulebar.se

Om Boulebar
Boulebar startade som en tågluff genom Europa. Tre vänner som i en park bland Marseilles ruffa bakgator föll för boule. Den där jämlika sporten som är så mycket mer än bara en sport. Utan ett sätt att leva, tänka och vara. Gärna över generationer, över en middag och över ett, eller flera glas pastis. Idag finns åtta stycken Boulebarer i Malmö, Göteborg, Stockholm, Örebro och Köpenhamn. Och resan har bara börjat.

Läs mer på www.boulebar.se