Foto: Laimonis Brakss

Midnattsloppet fast med boule

I sommar kommer en ny bouletävling se dagens eller snarare nattens ljus. När tävlingen Midnattsboule, som är som Midnattsloppet fast med boule, spelas på Drottningtorget i Malmö.

Under hela sommaren arrangerar Boulebar Malmö annorlunda tävlingar och fester på Drottningtorget. Och Midnattsboule som är en av programpunkterna, kan enklast förklaras som den stora löpfesten Midnattsloppet, fast med boule. Där lag kommer att utmana varandra i en bouleturnering under sommarnattshimlen lördagen den 23 juli.

– För oss handlar boule först och främst om att ha kul. Och vi står för en mer avslappnad boule, långt ifrån licenser och tjocka regelböcker. Därför ville vi skapa en rolig sommar fylld med aktiviteter och tävlingar som passar alla, såväl nybörjare som proffs, säger Ehsan Pahlevan boulebarchef.

Andra saker som händer på Boulebar under sommaren är SM-veckan 17-23 juli då det bland annat bjuds på fri bouleskola för barn och ungdomar och öppna tävlingar för alla. Under sommaren kommer det också vara live-musik på fredagar och på DJs på lördagar. Hela sommarens program finns att läsa här.

För frågor och intervjuförfrågningar kontakta Michael Barone på 076-943 01 40 eller michael.barone@boulebar.se

Faktaruta:
Midnattsboule, 23 juli kl 22-01
Drottningtorget i Malmö
Alla kan delta och ingen föranmälan krävs.

Boulebar startade som en tågluff genom Europa. Tre vänner som i en park bland Marseilles ruffa bakgator föll för boule. Den där jämlika sporten som är så mycket mer än bara en sport. Utan ett sätt att leva, tänka och vara. Gärna över generationer, över en middag och över ett eller flera glas Pastis. Läs mer på www.boulebar.se