Bounce Trampoline Parks öppnar i Nya Hovås

I början av november 2016 slog det australiensiska konceptet Bounce upp portarna till Europas största trampolin och parkour-park i Kungens Kurva. Efter 50 000 besökare under de två första månaderna presenterar koncernen nu planerna på ytterligare en anläggning, söder om Göteborg.

Redan hösten 2017 kommer Bounce att slå upp portarna till en ny anläggning på Västkusten. Närmare bestämt i den nya stadsdelen Nya Hovås, där fastighetsbolaget Next Step Group bygger 1200 nya bostäder och 30 000 kvm kommersiella lokaler. Anläggningen blir Bounce tredje etablering i Sverige, på sikt planeras totalt 10 trampolin och parkour-parker runtom Skandinavien.

”Vi har sedan vi började planera för vår första anläggning i Stockholm haft visionen att öppna upp i fler städer. Det är läget och tillgängligheten som främst attraherat Bounce till Nya Hovås. Jag är själv uppvuxen bara några kilometer ifrån området och uppskattar allt det fantastiska jobb som gjorts med stadsdelen”, säger Daniel Dersén, VD för Bounce Scandinavia Holding.

Nya Hovås är det lite personligare handelsområdet med handplockade butiker och fina bostäder. Det är mycket synligt och tillgängligt både från de södra och norra delarna av Göteborg.

"Vi är väldigt stolta och glada att Bounce valde att placera sin Göteborgsanläggning hos oss i Nya Hovås. Vi är övertygade att Bounce kommer att bli en destination och få ännu fler att upptäcka vår fantastiska lilla nya stadsdel", säger Next Steps VD Joakim Garfvé.

För mer information, vänligen kontakta:

Daniel Dersén, VD Bounce Scandinavia Holding, Daniel.dersen@bounce.se, www.bounceinc.se

Joakim Garfvé, VD Next Step Group, Joakim@nsgroup.se, http://nyahovas.se/