Ett slott till julklapp – kan det vara trevlig överraskning för familjen!

Ett slott till julklapp – kan det vara trevlig överraskning för familjen!

Vad sägs om ett slott som bostad! Just nu finns ett slott till försäljning för 48 miljoner i Kinnekulle och ett slott med 19 rum till salu i Gryts skärgård för 35 miljoner. Något att önska till jul eller att överraska familjen med!

Fågelviks slott i Gryts skärgård utanför Valdemarsvik är till salu för 35 miljoner. Slottet började byggas redan på 1300-talet. På slutet av 1700-talet fick slottet den utformning det har i dag. Släkter som huserat på slottet är bland annat Bonde, Gyllenstierna, Thott och Posse. Slottsparken har stora gröna gräsytor och alléer. Vid sjön finns lusthus och brygga.

Boarean är på 1 100 kvadratmeter. Biarean lika stor. Tomten håller måttet 26 111 kvadratmeter. Slottet består av 19 rum och kök. Kan det vara en hyfsad bostad att överaska familjen med till jul?

Hörnsäter slott som är till försäljning för 48 miljoner ligger nära Vänerns strand i Kinnekulle. Slottet har anor från 1300-talet och ägdes då av kung Magnus Eriksson. Hörnsäter slott fick sitt nuvarande skick på 1800-talet då en omfattande ombyggnad ägde rum. I dag erbjuder slottet ett förstklassigt boende enligt mäklaren. Slottet är moderniserat.

Boarean är 1 100 kvadratmeter. Biarean 580 kvadratmeter. Tomten sträcker sig över 238 hektar till det tillkommer 61 hektar vatten. Också helt ok som julklapp eller hur?

Känns det som att det finns pengar över i plånboken går det i dag att hitta runt 40 bostäder till salu som kostar 20 miljoner eller mer bland annat två slott. Något att överraska familjen med till jul!

Bovision.se är Sveriges första marknadsplats för bostäder på internet. På bovision.se finns allt från hyres- och bostadsrätter till villor och utlandsbostäder. Här möts såväl köpare och säljare, nyproducenter och utlandsförmedlare som hyresgäster och hyresvärdar. Bovision grundades i Kalmar 1994 och bovision.se lanserades 1996.