Shoppa enklare från USA

Boxeez är en helt ny plattform för shopping från USA. Hela Amazons utbud finns här tillgängligt för oss i Sverige. Nu är det möjligt att beställa t.ex. hoddies från Anti Social Social Club https://boxeez.se/search?keywords=antisocial+social+club eller en Rocketbook (http://boxeez.se/search?keywords=rocketbook) direkt hem till Sverige. Enkelt och smidigt handlar du precis som från vilken svensk nätbutik som helst.

Hela priset inklusive tull, frakt och moms syns i kassan. Inga överraskningar när du ska hämta ut din vara alltså. Hur går det då till?

Du söker din vara direkt på boxeez.se eller klistrar in en länk från amazon.com, betalar med hjälp av Svea Finans och hämtar sedan ut varan hos ditt närmsta ombud precis som vanligt.

E-bay och Walmart kommer snart att ansluta sig till Boxeez. Tanken är att ännu fler e-butiker ska kunna ansluta sig så småningom.

Man shoppar alltså från flera butiker och samlar allt i en box innan frakt – boxeez.

• Detaljhandel

• e-handel
  • internationellt
  • amazon

Boxeez är grundat av Jetcarrier Inc. som har kontor och terminal utanför New York City, 601 W Linden Ave, Linden NJ 07036, USA. Boxeez finns än så länge i Sverige och i Norge.

Vår första anslutna logistikpartner är Asendia Nordic (Asendia ägs av franska La Poste och Swiss Post) som finns i Stockholm. Asendia ser till att slutleveransen i Sverige blir utförd av PostNord. Magnum NO AS är vår speditör som gör alla förtullningar in till Sverige, Danmark och Norge. Magnum har kontor och terminal i Halden, Norge. (Isebakkeveien 75, 1788 Halden, Norway)

Pia Elster

Presskontakt marknadschef