Boxer ny tjänsteleverantör i Utsikt Bredbands fibernät

Boxer blir tjänsteleverantör i Utsikt Bredbands nät för att leverera bredbandstjänster via fiber. Från och med början av februari kan Boxer erbjuda tjänster till ca 40 000 hushåll i Linköping, Mjölby och Katrineholm.

- Boxer jobbar hela tiden för att ge fler möjlighet till bra bredband och friare TV-tittande, därför är det roligt att vi nu kommer kunna erbjuda telefon, fiber och tv till boende i dessa kommuner, säger Jonas Lönnquist, VD Boxer.

Boxer erbjuder som enda leverantör TV via antenn och via fiber, på så sätt kan tittarna få tillgång till tv i princip oavsett om de är hemma, på resa eller i stugan.

- Boxer ska ha TV för alla, överallt och när tittarna vill ha det. Därför har vi lanserat TV via fiber, och dessutom ingår titta överallt via Boxers app i alla våra paket, oavsett om du som kund använder antenn eller fiber, fortsätter Jonas Lönnquist.

-Vi är glada att Boxer blir tjänsteleverantör i vårt fibernät. Vi bygger kontinuerligt ut nätet och efterfrågan från våra kunder ökar hela tiden. Det är därför bra att få in leverantörer som kan erbjuda ett brett utbud av bredbandstjänster, säger Jörgen Svärdh, vd Utsikt Bredband.

2015 genomförde Boxer en rad förändringar för att öka tittarnas frihet:

Titta var du vill

De som tecknar ett av Boxers basabonnemang eller redan har ett basabonnemang till ordinarie pris får alltid möjlighet att utan extra kostnad registrera fyra extra enheter (t ex surfplatta och smartphone) utöver TV-apparaten.

Aldrig mer startavgift

Från och med 1 september tog Boxer bort startavgiften från alla basabonnemang. Det innebär att alla som tecknar abonnemang slipper en kostnad på 695 kronor, en avgift som skapar onödiga trösklar för kunder att välja Boxer.

Med eller utan bindningstid

Många vill idag variera sitt tittande och de kanaler och program de vill titta på, det är en utveckling som är välkommen. Dessutom vill tittarna själva välja hur länge de ska vara kunder. Boxer fortsätter att erbjuda flexibla kanalvalspaket, men ger nu även dem som vill möjlighet att köpa abonnemang utan bindningstid. Självklart kommer de som önskar fortfarande att kunna teckna sig på ett abonnemang med bindningstid, för att till exempel få en subventionerad digital-tv-box eller för att helt enkelt få ett specialerbjudande.

• Södermanland

Boxer levererar TV, bredband och telefoni på kundens villkor. Genom marknätet, tv via fiber och vår app Boxer Play ger vi dig frihet att titta på tv i princip var som helst i hela Sverige, oavsett om du är hemma, på resa eller i sommarstugan. Mer information om Boxer och aktuella erbjudanden hittar du på www.boxer.se

Boxer är tillsammans med Teracom en del av Teracom Boxer Group. Koncernen ska vara ett självklart nav i framtidens kommunikationssamhälle. På så sätt är Boxer med och bidrar till ett fritt och tryggt samhälle där alla har tillgång till kommunikation, underhållning och information när man vill och behöver – oavsett. Mer information hittar du på www.teracomboxergroup.com