Elektroautomatik och Boxon ingår strategiskt samarbete

Elektroautomatik och Boxon har under våren inlett ett tätare samarbete vilket innebär att de båda företagen tillsammans kan möta sina kunder på en bredare front och med mer kunskap om kundens utmaningar.

Som Sveriges största automationsingenjör skapar Elektroautomatik automation till många olika industrier, där förpackningslösningar i många fall är en del av leveransen. Boxon erbjuder i sin tur smarta förpackningskoncept som hos slutkunden ofta är en del av en automationslösning. Ett samarbete kändes givet.

- Det här förtätade samarbetet stämmer väl med vår ambition att kunna leverera fler och större helhetslösningar. Vi jobbar på många fronter för att bli en bredare och bättre nyckellösningsleverantör och tillsammans med Boxon kommer vi ha möjlighet att skapa ännu mer värde för våra kunder, säger Jonas Kjellberg, VD på Elektroautomatik.

- Boxon har lång erfarenhet av kundunika integrerade förpacknings- och märkningslösningar. Tillsammans med Elektroautomatik blir vi en stark leverantör från den lilla lösningen till riktigt stora automatiserade lösningar. Effektiviserade packnings- och logistikflöden leder till stora kostnadsbesparingar och ökad konkurrenskraft för våra kunder, säger Christer Rapp, VD på Boxon.

Om Elektroautomatik
Elektroautomatik är Sveriges största automationsintegratör. Vi är en helhetsleverantör inom automation och har stor kompetens inom samtliga områden – från idé till slutgiltig produktion. Utöver ren automation kan vi även erbjuda våra kunder konsulter, maskiner, service och utbildning genom våra avdelningar EA Consultant, EA Machine, EA Service och EA Academy.

Om Boxon
Boxon finns i Norden, Europa och Asien. Huvudkontoret är i Helsingborg, Sverige. Vi är 270 anställda och omsätter ca 1,4 miljarder SEK. Vi är ett förpackningsbolag, och vårt erbjudande bygger på fyra delar – Förpackningslösningar, Etiketter & Spårbarhet, Maskiner & Utrustning samt Tjänster. Vi fokuserar i första hand på kunder inom industri-, handels-, logistik- och fordonsindustrin som söker en långsiktig och värdeadderande affärspartner. Boxon arbetar aktivt med CSR och har belönats med Ecovadis Gold Medal för sitt miljöarbete.

• Industri, tillverkning

• automation
  • förpackningslösningar
  • #elektroautomatik
  • boxon

• Skåne

Boxon är en innovativ affärspartner som erbjuder intelligenta förpackningskoncept med full spårbarhet som ökar värdet av våra kunders förpackningsflöde - från order till leverans. Vi finns i Norden, Europa och i Asien, med huvudkontoret i Helsingborg. Bolaget innefattar ca 260 dedikerade medarbetare och vi omsätter 1,3 miljarder SEK. Läs vår story på www.boxon.se.