Boxxy fördjupar samarbetet med ICA Sjöstaden

Under hösten 2021 genomfördes en lansering i mindre skala där 27 st anslutna adresser kunna ta emot sina beställningar från ICA Sjöstaden direkt till Boxxy-skåpet i sin entré. Gensvaret bland kunderna har varit otroligt positivt och Boxxy har under 2022 påbörjat en bredare utrullning. Under januari har redan antalet anslutna lägenheter som kan utnyttja tjänsten hunnit dubbleras.

Boxxy och ICA Sjöstaden väljer nu att fördjupa sitt samarbete där första steget innebär att Boxxy tar över ansvaret för leveransen av varorna till skåpen. Genom att äga hela leveranskedjan kan både kundupplevelse och maximal miljönytta säkras. ICA Sjöstaden och Boxxy tittar även på att ta fram andra unika tjänster som maximerar de unika förutsättningar som boxarna erbjuder. Bland annat tittar man på att erbjuda nattleveranser med minimal miljöpåverkan samt även en innovativ ny form av expressleverans där miljöhänseende ges större utrymme.

”Som ICA handlare eftersträvar vi alltid att ligga i framkant när det gäller lösningar som gynnar våra kunder samtidigt som vi bidrar till minskad miljöpåverkan från onödiga transporter”  Linda Widlund, handlare ICA Supermarket Sjöstaden.