Lounge Expo och GastroNord visar vägen till framgång och ökad lönsamhet för hotell- och restaurangbranschen!

Under Lounge Expo, som i år arrangeras tillsammans med GastroNord, presenteras en lång rad intressanta lösningar till ökad lönsamhet. Hur stärker man sin konkurrenskraft, sitt varumärke och hur skapas framgångsrika hotell- och möteskoncept. Vilka är framgångsfaktorerna? Och trenderna?

Hotell- och mötesbranschens ledande experter, leverantörer och organisationer är på plats på Lounge Expo 2020 för att ge oss svaren. Hur kommer vi att resa och mötas i framtiden? Hur kommer framtidens hotellrum se ut – hur ska vi bygga, inreda och vilka nya tjänster kan vi erbjuda för att skapa bättre gästupplevelser?

En spännande framtidsbild

Lounge Expo 2020 blir en unik mötesplats för hela hotell- och mötesbranschen. Ett forum för visioner och nytänkande. I seminarieprogrammet och bland utställarna på mässgolvet återfinns många intressanta programpunkter och spännande branschnyheter. Med ny smart teknik öppnas nya möjligheter. Hur kan den utnyttjas – vilka nya digitala tjänster växer fram? Hur ska vi tänka hållbart – i alla led – från nybyggnation och inredning till inköp och personal? Det här är några av de viktiga framtidsfrågor som diskuteras och besvaras under Lounge Expo 2020.

En inspirerande mötesplats

Lounge Expo arrangeras av BraMässor 31 mars till 2 april 2020 på Stockholmsmässan. Tillsammans med GastroNord skapas Nordens viktigaste evenemang för hela hotell- och restaurangnäringen. Branschens ledande företag och organisationer är på plats - Expedia Group, Visita, Urvalet och Hoist Group och en lång rad branschexperter – för att tillsammans att göra Lounge Expo till en inspirerande mötesplats för hotell- och konferensbranschen.

Bland programpunkterna om framgång och lönsamhet kan nämnas seminariet ”Äter procenten upp marginalerna i restaurangbranschen” med bland andra Tess Humble Dillner från Scandic, Åsa Murphy Bookatable och Pontus Frithiof Pontus Group. Även ”Kommersiella framgångsfaktorer vid etablering av hotell” med Sören Hullberg och Charlotte Blum från HOPS Management.

Mer info återfinns under För besökare på: www.loungeexpo.se

Kontakt: Bo Magnusson på 0703 323 390 eller bo.magnusson@bramassor.se.

BraMässor är en oberoende mässarrangör som arrangerar 10 – 12 mässor per år i Sverige, Norge och Danmark. BraMässor samarbetar med branschorganisationer inom olika branscher och arrangerar branschmässor på den ort där dessa har bäst förutsättningar att lyckas. Man söker alltid efter nya samarbetspartners. www.bramassor.se