Brännland Cider samarbetar med WINETRADE

Brännland Cider meddelar att man nått en överenskommelse kring distribution i restaurang-segmentet i Sverige med WINE TRADE inför 2013 års årgång. WINE TRADE tar över distributionen mot Horeca i augusti 2014. WINE TRADE är en starkt profilerad och snabbt växande importör och distributör i Sverige som bland annat gjort sig kända för sin starka profil inom naturviner. WINE TRADE driver också Stockholm Brewing Co.

Andreas Sundgren, Brännland Cider

”Vi har är mycket glada och hedrade över att få ingå bland WINE TRADES leverantörer. Vi tror att WINE TRADE har precis det fokus och den omfattning på den svenska restaurangmarknaden som vi behöver och att Brännland Cider och WINE TRADE som företag upplever liknande utvecklingskurvor. Vårt mål är inte bara att ha en lång och framgångsrik distributionsrelation med WINE TRADE i Sverige utan också, genom att få tillgång den kunskap och erfarenhet som WINE TRADES nätverk av internationella producenter står för, utveckla vår egen produkt vidare över tid.”

Brännland Cider bibehåller sitt samarbete med RIKTIG CIDER vad gäller leveranser till Systembolaget.

Niklas Jakobsson, WINE TRADE

”Andreas och Brännland Iscider gör precis det Sverige som mat- och dryckesland behöver. Ser över vad som finns i Sverige utnyttjar det till max. Äpplen av hög kvalitet med en lång växtperiod kombinerat med norrländsk kyla. Den svenska dryckeskulturen behöver entreprenörer som Andreas för att kunna utvecklas och föra fram Sverige och den terroir vi förvaltar här i norra Europa. Vi ser fram emot att vara delaktiga i att lyfta svenskt hantverk och dryckeskultur genom att samarbeta på restaurangmarknaden.”

OM WINE TRADE.
Sedan 2007 importerar WINE TRADE vin och andra drycker och säljer direkt till restauranger över hela Sverige. Vi strävar efter att kunna erbjuda ett brett spann av bra produkter och en hög grad av service till våra kunder, vare sig det är till hotell, restaurang eller privatkund. Klassiska och traditionella odlings- och produktionsmetoder är viktiga för att bevara det ursprungstypiska i vinet. Hantverksmässigt producerade viner med en stark karaktär är våra ledord när Winetrade importerar vin. Winetrade gör stora satsningar på att hitta producenter som gör viner av hög kvalitet i nära samförstånd med natur, kultur och tradition.

OM Brännland Cider.
Med svenska äpplen och norrländsk kyla skapar och säljer Brännland Cider en exklusiv iscider för en krävande svensk och internationell marknad. Begynnelsen på en nordisk vintradition.