Sebastian Tarkowski tar plats i Brännland Ciders styrelse

Sebastian Tarkowski, Client Director och Brand Strategist på innovationsbyrån Nine i Stockholm, tar plats i Brännland Ciders styrelse. Tarkowski har lång erfarenhet från den svenska och internationella dryckesbranschen. Hans position på Nine föregicks av tio år som Commercial och Brand Manager i Carlsberg-koncernen med ansvar för varumärken som Falcon, Staropramen och Nya Carnegie-bryggeriet (ett samarbete mellan Carlsberg, Brooklyn Brewery och fristående investerare).

- Vi har under en tid velat förstärka styrelsen och därmed hela bolagets styrning med en eller flera personer som kan hjälpa oss att formulera vilken väg Brännland Cider ska ta under de kommande åren och också vara involverad i att konkret genomföra en större vision och vi är oerhört glada att Sebastian vill vara en del av vår resa.

Sebastian Tarkowski,

- Brännland Cider har på kort tid etablerat sig med fantastiskt goda och högkvalitativa produkter på marknaden. Men jag tror att det finns betydligt mer att hämta för en äkta svensk högkvalitativ hantverkscider, både på lokala och internationella spelplaner. Med min erfarenhet hoppas jag kunna vässa koncept och strategi ytterligare på ett cidererbjudande som redan känns som att det redan ligger helt rätt i tiden. Jag ser fram emot att sätta tänderna i äppelcidermarknaden!

Kontakt Brännland Cider: Andreas Sundgren Graniti +46 70 345 85 95, andreas@brannlandcider.se

Brännland Cider produces cider using 100% Swedish apples for a national and international market. The company's first vintage, an ice cider produced in the Swedish county of Västerbotten, not far from the arctic circle, using Swedish apples in adherence to the denomination set in the  country of origin of ice cider, Canada, was released in 2012.