Brasseriegruppen lanserar lojalitetsapp

Brasseriegruppen har varit på stark frammarsch det senaste året. Med ny-gammalt namn, nytillskott i ledningsgruppen och ett starkt fokus på tillväxt kommer nu den senaste nyheten från restaurangkoncernen Brasseriegruppen – nu lanseras en lojalitetsapp.

Brasseriegruppens lojalitetsprogram bygger på att gästen ska få både kort- och långsiktig bonus. När gästen betalar visar hen upp appen för servitören och erhåller en rabatt på matnotan. Bolaget avslöjar att man under 2020 även kommer att lansera återbäring där gästen samlar poäng för varje gång man kommer och äter på någon av Brasseriegruppens tio olika restauranger samt att speciella erbjudanden i form av hemliga menyer mm. kommer att erbjudas.

- Idag i vår digitala värld är det perfekt att bygga relationen digitalt med framförallt att det digitala ger oss insikter för att vi ska kunna leverera en mer komplett upplevelse för varje enskild gäst. I och med appen kommer vi kunna veta vad våra gäster tycker om, vilka favoritrestauranger hen har samt om det finns erbjudanden som lockar mer än andra. På så sätt kommer vi kunna ge våra gäster en bättre totalupplevelse när de besöker någon av Brasseriegruppens restauranger, säger Anna Sjödin, marknadschef för Brasseriegruppen.

Förutom lanseringen av lojalitetsappen har bolaget det senaste året slagit upp portarna till två nya restaurangsnackisar, Gastrotek Zink och Pas d’Art. Men bolaget nöjer sig inte med det utan det finns ytterligare nyheter under 2020, bland annat kommer minst en ny restaurang slå upp portarna.

Topp-tre fördelarna med att ha Brasseriegruppens app:

1) Du som har laddat ner appen kommer alltid ha med dig ditt medlemskap i fickan. Du behöver inte komma ihåg att ta med dig rabattkortet, vilket ökar möjligheten för att vara spontan.
Det blir i sig mer miljövänligt också.

​2) Genom att boka bord via appen kommer restaurangerna ha möjlighet att bättre veta om dina preferenser i form av favoritbord mm.

3) Genom appen kommer massa erbjudanden förmedlas och det kan också vara i samarbete med andra leverantörer. Erbjudanden du inte kommer att hitta någon annanstans.

För ytterligare frågor vänligen kontakta:
Anna Sjödin
Marknadschef Brasseriegruppen