Brasseriegruppen rekryterar en tung profil från Fotografiska

Brasseriegruppen har anställt Helena Rex som företagets COO. Helena har en gedigen bakgrund inom hotell & hospitality, media- och resebranschen. Senast kommer hon från Fotografiska där hon visade på starka försäljningsframgångar som kommersiell chef. ”Med Helenas profil förstärker vi Brasseriegruppens företagsledning ytterligare och vi har en spännande tid framför oss”, säger Filip Guven, VD & medgrundare till Brasseriegruppen.

Brasseriegruppen är på en stark och spännande tillväxtresa. Företaget har precis öppnat den välomtalade kvarterskrogen Gastrotek Zink, dörrarna till Pas d’Art slogs upp så nyligen som i förra veckan och till våren står nyöppningen av Café Milano på schemat. I samband med den starka expansionen av flera nyöppnade restauranger stärker nu Brasserigruppen upp med en ny kraft – Helena Rex, tidigare kommersiell chef på Fotografiska. Helenas fokus ligger på affärsledning och försäljning samt att bygga framgångsrika medarbetare och organisationer. Som person är hon resultatfokuserad och med det kommer en uthållighet som starkt bidrar till att team uppnår uppsatta mål.

- Vi som bolag har vuxit enormt mycket på kort tid och vi insåg att vi behövde få in någon som kan hjälpa oss med affärsledning och försäljning. Delvis för att man lätt blir hemmablind men också för att öka kompetensen inom dessa områden. När vi träffade Helena så uppstod det en omedelbar känsla och förståelse, både hos mig och min bror, att vi vill rekrytera Helena för hennes enorma kompetens och meriter. Helena har, förutom sin tidigare erfarenhet, en personlighet som kommer bidra till Brasseriegruppens starka resa framåt, berättar Filip Guven, medgrundare & VD för Brasseriegruppen.

- Jag kommer för alltid att minnas mitt första möte med Filip & Daniel, det stod klart ganska snabbt att vi gemensamt delade passionen för hantverket att driva gastronomiska mötesplatser. Med äkta matglädje och aldrig vikande fokus på gästupplevelse och kvalité var det med stor glädje jag tackade ja till att få ingå i teamet. Mitt fokus kommer primärt att ligga på våra gäster och medarbetare. Hur kan vi utveckla oss själva och vårt erbjudande? Hur skapar vi ett engagemang från våra gäster och hur säkerställer vi att vi alltid är relevanta? Detta är några frågeställningar jag kommer att jobba aktiv med. Jag ser verkligen fram emot att få jobba med alla fantastiska medarbetare och tillsammans fortsätta utveckla våra verksamheter, säger Helena Rex, Brasseriegruppens COO.

Brasseriegruppen planerar ytterligare koncept för att tillfredsställa Stockholms behov av upplevelser. Risk för överetablering är inget som oroar bröderna Guven.

- Tvärtom. Vi ser de olika aktörernas satsningar som positivt för staden där vi sporrar varandra till nya stordåd till glädje för restaurang- och utelivet. Att nu ha med Helena Rex med sin gedigna erfarenhet stärker upp hela laget. Att hon dessutom har god vana att jobba med en brödraduo är givetvis ett extra plus, avslutar Daniel och Filip Guven.

För ytterligare frågor vänligen kontakta:
ANNA SJÖDIN
Marknads- och försäljningschef Brasseriegruppen
E-post: anna.sjodin@brasseriegruppen.se| Mobil: 073-546 09 47

• Mat

• brasseriegruppen

Brasseriegruppen.

Brasserigruppen är en av Stockholms största restauranggrupper och ägs och drivs av bröderna Filip & Daniel Guven. Inom koncernen ingår Gastrotek Zink, Café Milano, II Tempo, Prinsen, Trattorian/Orangeriet/La Cucina/Pontonen, Villa Godthem, East & senaste tillskotten Pas d'Art på Biblioteksgatan 6-8. Dessutom ingår Vigårda inom Brasseriegruppens koncern. Totalt har gruppen idag närmare 400 anställda och omsatte 320 miljoner 2018 (Vigårda förvärvades 2019).