Braun Multiserve – en ECBC certifierad kaffebryggare med optimal bryggprestanda

Brauns kaffebryggare Multiserve ger optimal bryggprestanda och anpassar droppkaffets intensitet efter personligt tycke och smak. Kaffebryggaren kan brygga allt från en enkel kopp till hel kanna. Den är dessutom certifierad av European Coffee Brewing Centre.

Braun Multiserve är den perfekta kaffebryggaren för kaffebjudningen, oavsett vilka gäster som kommer på besök. Kaffebryggaren är snyggt designad i rostfritt stål med en vacker glaskaraff och digital display som visar tiden samt en indikator för hur färskt kaffet är.

Kaffebryggaren är certifierad av ECBC, European Coffee Brewing Centre. Det innebär att den klarat att uppfylla flera stränga kvalitetskrav.

• Vi är jättestolta över certifieringen. Att lyckas ta fram en kaffebryggare som brygger ett gott kaffe, om och om igen, kräver riktigt bra teknik. Kaffe är fantastiskt gott när det bryggs på rätt sätt men det är också väldigt lätt att förstöra smaken om man inte har rätt förutsättningar, säger Ulrika Ekelund, Brand Manager på Braun Hushållsprodukter.

Braun Multiserve har ett inbyggt system som automatiskt beräknar det exakta vattenflödet, temperatur och hastighet enligt användarens kaffepreferens.

På maskinen sitter en doseringsknapp som går att justera efter hur mycket kaffe som önskas. Att den kan brygga endast en kopp, utan att vara en kapselmaskin, är bra ur miljösynpunkt. Utöver varma och kalla kaffedrycker kan Multiserve också tillhandahålla tevatten helt utan kaffesmak.

Kaffebryggaren Multiserve går att köpa på välsorterade elektronikkedjor och kostar ca 2 500 SEK.

För ytterligare information kontakta Ulrika Ekelund på ulrika.ekelund@delonghigroup.com.

• kaffebryggare
  • braun

Braun producerar elektriska köksprodukter och strykjärn av högsta kvalitet. Sedan starten i Tyskland 1921 har Brauns produkter varit kända för sin hållbarhet, långa livslängd och innovativa funktion. Med sin moderna design och ständiga strävan att utveckla produkter som effektiviserar hushållsarbetet ligger Braun i framkant för utvecklingen av hushållselektronik. Braun är en del av DeLonghi Group. Besök oss på www.braunhousehold.se