Braun uppdaterar sin mest populära stavmixer

Den tidigare prisbelönta stavmixern MQ 7 är nu uppdaterad och resultatet är en ännu starkare och snabbare hjälpreda. Braun MQ 7000x är utrustad med den patenterade ACTIVEBlade-tekniken som innebär att stavmixern har ett extra knivblad i kombination med att skaftet rör sig upp och ned för att kunna arbeta ännu mer effektivt. Den innovativa tekniken ger 250 % mer hackande och mixande än tidigare variant.

Både nyhetsbyrån TT-Spektra och Råd&Rön har tidigare utsett Brauns stavmixer till den bästa på marknaden. Nya Braun MQ 7000x har uppdaterats med en Easy SmartSpeed-teknik som gör att hastigheten regleras steglöst och utan avbrott. Ny knivbladsteknik som innebär att bladen rör sig upp och ner under användningen ger en extra snabb och kraftfull stavmixer.

Matlagning tillsammans med familjen kan ibland bli en kladdig historia. Men inte med Braun MQ 7000x som med sitt POWERBell Plus blandningsdel förhindrar stänk och skvätt. Stavmixern har en snygg design i rostfritt stål med svarta detaljer. Den avancerade 1000 W-motorn anpassar automatiskt kraften efter behov - den ger full kraft för de livsmedel som kräver det och sparar energin när den inte behövs för en miljövänlig användning.

Braun MQ 7000x gör inte bara matlagningen snabb och enkel, stavmixern är också otroligt mångsidig med alla sina kompatibla tillbehör. Med ett enkelt klick omvandlas stavmixern till en matberedare, elvisp, iskross eller hacktillbehör. Möjligheter i det oändliga att laga soppor, purér, salsor, smoothies, drinkar, eller varför inte pommes frittes?

Stavmixern Braun Multiquick MQ 7000x säljs hos Elgiganten, MediaMarkt och NetOnNet. Stavmixern kostar mellan 900 – 1500 SEK beroende på tillbehörspaket.

• stavmixer

Braun producerar elektriska köksprodukter och strykjärn av högsta kvalitet. Sedan starten i Tyskland 1921 har Brauns produkter varit kända för sin hållbarhet, långa livslängd och innovativa funktion. Med sin moderna design och ständiga strävan att utveckla produkter som effektiviserar hushållsarbetet ligger Braun i framkant för utvecklingen av hushållselektronik. Braun är en del av DeLonghi Group. Besök oss på www.braunhousehold.se